|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۳۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
جوادی تاکید کرد که فعلا برنامه ای برای تولید نفت در خزر نداریم و گفت: احتمال حفاری اکتشافی در بلوکهای دیگری غیر از سردار جنگل در حال بررسی است.
معاون وزیر نفت با تاکید بر اخلاق و کار حرفه ای در شرکتهای حفاری تاکید کرد و گفت: برای افزایش راندمان صنعت حفاری باید سیاست روزمزدی جایگزین سیاست کارمزدی در دستگاه های حفاری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت (MOP)، رکن الدین جوادی روز سه شنبه در پنل مدیریت کلان و راهبردی در صنعت حفاری با اشاره به این که در صورت توافق هسته ای ایران و کشورهای 1+5 پای سرمایه گذاران و فناوریهای تازه به صنعت نفت ایران باز می شود، گفت: قراردادهای تازه نفتی طوری تعریف می شود که سهم شرکتهای و سازندگان داخلی در حوزه حفاری در پروژه های صنعت نفت به خوبی در نظر گرفته شود، البته فعالان این حوزه نیز باید کمیت و کیفیت کار خود را افزایش دهند.

وی بر تشکیل کارگروههای برای عارضه یابی در صنعت حفاری و تعریف رابطه تازه کارفرما با شرکتهای حفاری پس از برگزاری دومین کنگره ملی صنعت حفاری تاکید کرد.

رکن الدین جوادی با اعلام این که قرارداد خرید کشتی FPSO امضا و پیش پرداخت آن نیز پرداخت شده ، افزود: این کشتی 14 ماه دیگر برای نصب و راه اندازی می آید و حدود شش ماه بعد آماده استفاده در لایه نفتی پارس جنوبی خواهد بود.

وی با بیان این که مدت قرارداد شرکت پترو ایران برای این تامین کشتی 21 ماه است که حدود دو ماه از مدت آن گذشته است، افزود: امیدواریم که با این برنامه ریزی در کمتر از 2 سال دیگر بالاخره تولید نفت در لایه نفتی پارس جنوبی را آغاز کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همچنین در مورد اهداف شرکت ملی نفت در آبهای دریای خزر ، گفت: روند اقدامات انجام شده در خزر مطابق با سیاستهای جمهوری اسلامی ایران است و تاکنون روند اکتشافی در خزر ، رضایتبخش بوده و این روند اکتشافی ادامه می یابد.

جوادی تاکید کرد که فعلا برنامه ای برای تولید نفت در خزر نداریم و گفت: احتمال حفاری اکتشافی در بلوکهای دیگری غیر از سردار جنگل در حال بررسی است.

چندی قبل علی اصولی ، مدیرعامل نفت خزر با اشاره به تاکید مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بر ادامه کار سکوی ایران - امیرکبیر در خزر و جلوگیری از توقف کار تاکید کرده و گفته بود که پس از موفقیت در حفاری دو حلقه چاه میدان سردارجنگل، در حال آماده سازی امور و رفتن به سراغ حفاریهای اکتشافی بعدی هستیم.

وی با بیان این که سناریوهایی مختلف اعلام شده است و منتظریم تا راهبردها و اعتبارات در هیات مدیره شرکت ملی نفت تایید و تصویب شود و آن را به ما ابلاغ کنند، گفت: برنامه های شرکت نفت خزر در چارچوب سیاستهای کلی جمهوری اسلامی ایران و وزارت نفت است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین