»
کد خبر: ۳۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
دکتر معصومه ابتکار در مراسمی که برای استقبال از رئیس جدید سازمان محیط زیست برگزار شده بود در پارک پردیسان حضور یافت و از برنامه های بلند مدت و برنامه کوتاه مدت 100 روزه برای این سازمان خبر داد.
در این مراسم که صبح چهارشنبه در پارک پردیسان برگزار شد رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اصل نوینی در تحول سیاست‌ها، برنامه‌ها و رویکردهای سازمان حفاظت محیط زیست به وجود آمده است، گفت: نگاه دانش بنیان، پاک دستی و توجه جدی به برنامه‌ها و رویکردهای دولت تدبیر و امید در سازمان حفاظت محیط زیست حاکم خواهد شد.

ابتکار افزود: پیشینه برنامه‌های کلان نظام برای بهبود کیفیت زندگی و رفع معضلات در عرصه محیط زیست کشور، پشتوانه این حرکت سازمان محیط زیست خواهد بود.

وی اظهار داشت: در ابتدای کار و از همین امروز از معاونان محیط زیست گزارش کار می‌گیرم و اولین برنامه خود را در قالب برنامه‌100 روزه ارائه می‌دهم و برنامه بلند مدت که کاملا مشخص است در زمان خود ارائه خواهیم کرد.

ابتکار افزود: خیلی خوشحالم که هم اکنون در خدمت مسئولان سازمان محیط زیست هستم و قدردان همه همکارانی که در طی این دوران تلاش کرده‌اند هستم.

وی یادآور شد: اولویت کاری من بحث حفظ محیط زیست و مدیریت محیط زیست در کشور است چرا که کشورهایی که می‌خواهند به سوی تعالی حرکت کنند باید محیط زیست را همگام با توسعه پیش ببرند و در نهایت به یک مدیریت پایدار در تمامی عرصه‌ها از جمله عرصه‌های حفاظت از طبیعت برسند.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه برای ما پاکدستی و رویکردهای دولت تدبیر و امید از اهمیت برخوردار است چرا که بهبود کیفیت زندگی در رفع مشکلات محیط زیست می‌تواند مؤثر باشد تاکید کرد: لازم است در کنار رشد اقتصادی و فعالیت‌های صنعتی در کشور به بهبود کیفیت زندگی مردم توجه شود و همچنین معضل آلودگی هوا مرتفع گردد.

وی در پاسخ به اینکه مهمترین دغدغه زیست محیطی اش کدام است اظهار داشت: در حال حاضر دغدغه‌ها و مشکلات زیست محیطی بسیار زیاد ی وجود دارد که در کیفیت زندگی مردم اثرگذارند لذا باید جدی تر از گذشته حرکت کنیم و از حمایت گسترده مردم برخوردار شویم.

ابتکار با بیان اینکه  افرادی که فعالیت محیط زیست کرده‌اند تا آخر نیز در محیط زیست باقی می‌مانند تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با رویکرد مناسب به محیط زیست پرداخته است و در برنامه‌هایی که ارائه داده محیط زیست را در اولویت امور قرار داد و اولین عهد و پیمانی که از دولت گرفته شد حفاظت محیط زیست بود که امیدواریم این عهد و پیمان تحقق یابد.

به گزارش مهر، محمدجواد محمدی زاده نیز در این مراسم با بیان اینکه خانم ابتکار چهره‌ای آشنا و قدیمی محیط زیستی است، افزود:‌ وی به عنوان فردی که سابقه کاری مرتبط با این زمینه داشته با دیگر سازمان‌ها و مردم تعامل دارند.

وی افزود: باید تمامی دستگاه‌ها از جمله دستگاه‌ قضایی و قوه مقننه در کنار دولت و مردم برای حفظ محیط زیست در تعامل فعال با یکدیگر باشند.

رئیس سابق سازمان محیط زیست در پاسخ به اینکه که بعد از پایان دوران ریاست خود در سازمان حفاظت محیط زیست در کجا مشغول به کار خواهد شد، اظهار کرد: پیش از این کار دانشگاهی داشتم و هم اکنون نیز بنا بر تقاضای خود بازنشسته شده‌ام.

وی متذکر شد: اکنون فضا برای فعالیت‌ جوانتر‌ها باید فراهم شود و من بازنشسته و دعاگوی دولت هستم.

محمدی زاده اظهار کرد: خداوند را شاکرم از اینکه توفیق خدمت در نظام اسلامی را عنایت کرد، اگرچه سازمان محیط زیست کمی با تاخیر؛ اما خوشبختانه تعیین تکلیف شد و امروز خانم ابتکار بدون فوت وقت و در اوایل دقایق ساعات اداری مسئولیت خود را برعهده گرفت.

رئیس سابق سازمان محیط زیست گفت: ابتکار به عنوان چهر‌ه‌ای قدیمی و دیرآشنای حوزه محیط زیست به خانه خود برگشت و امید است بتواند با استفاده از تمامی ظرفیت‌های کشور به ویژه ظرفیت‌های اجتماعی و مردم در تعیین منویات نظام و محیط زیست موفق باشد.

در این مراسم مهندس مجابی از معاونین وقت دوره ریاست ابتکار در سازمان محیط زیست و همچنین جمعی از همکاران قدیمی‌اش، وی را همراهی می‌کردند.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین