|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۳۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹
اكنش هاي مقامات ايراني نيز در نوع خودش جالب بود. در همين زمنيه رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حرف‌های نخست‌‌‌وزیر رژیم پوشالی صهیونیستی مثال آن زن بدکاره‌ای است که وارد شهری شد و دامن خود را بر سر کشید و وقتی از او سؤال کردند چرا اینگونه در شهر راه می‌روی، گفت چون در این شهر یک آدم عفیف پیدا نمی‌شود.
نتانياهو نخست وزير جنگ طلب رژيم صهيونيستي سه شنبه شب در كنگره آمريكا سخنراني كرد و شايد بتواند اين كشور را از مذاكره با ايران منصرف كند و به نوعي جلوي توافق بزرگ را بگيرد.همانطور كه به نظر مي‌رسيد كسي اظهارات نتانياهو را جدي نگرفت و به قول كارشناسان نخست وزير اسرائيل تودهني سختي خورد. در همين راستا «داین فینستاین» سناتور دمکرات و یهودی ایالت کالیفرنیا از بی‌محتوا بودن اظهارات روز گذشته (سه شنبه) بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درکنگره آمریکا انتقاد کرد. فینستاین رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی یورونیوز در انتقاد از بی‌محتوا بودن سخنان نتانیاهو گفت: امیدوار بودم او دراین باره سخن بگوید که چگونه می‌توان به توافقی بهتر (در مذاکره با ایران) رسید. این سناتور ارشد آمریکایی چندی پیش ادعاهای نتانیاهو را به شدت توهین آمیز خوانده بود. فینستاین پیش از این در اول مارس (۱۰ اسفندماه) در مخالفت با تصمیم نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره آمریکا گفته بود وی مدعی است از جانب تمامی یهودیان علیه برنامه هسته‌ای ایران سخنرانی خواهد کرد ولی او از جانب من حرف نمی‌زند و ادعایش بسیار «متکبرانه» است.

   بي محلي دسته جمعي به نتانياهو

اين تنها واكنش به نمايش نتانياهو نبود. بی‌توجهی سران اروپا به سخنرانی نتانیاهوروزنامه فرانسوی زبان لوریان لو ژور لبنان، همزمان با سخنرانی (سه شنبه) نتانیاهو در کنگره آمریکا، باراک اوباما رئیس جمهور این کشور در ویدئو کنفرانسی با حضور فرانسوآ اولاند رئیس جمهور فرانسه، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، ماتئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا و دونالد توسک رئیس شورای اروپا جهت مذاکره پیرامون مسائل مربوط به اوکراین و امنیت جهانی شرکت کرد. در این گزارش آمده است: در اتفاقی جالب دو مقام مهم آمریکایی همزمان با سخنرانی نتانیاهو در آمریکا حضور نداشتند. جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا برای دیداری رسمی به گواتمالا رفته بود و جان کری وزیر امور خارجه این کشور نیز برای مذاکره با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود در مونتروي سوئیس به‌سر می‌برد. این گزارش با اشاره به انتقادهای داخلی در رژیم صهیونیستی نسبت به سخنرانی نتانیاهو نوشت: میخائیل اورن سفیر سابق این رژیم در واشنگتن معتقد است بهتر بود سخنرانی نتانیاهو صورت نمی‌گرفت تا شکاف (میان رژیم صهیونیستی و) آمریکا تعمیق نمی‌شد. روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» نیز دیروز طی گزارشی این احتمال را مطرح کرد که آیا سخنرانی نتانیاهو، خداحافظی او در واشنگتن است؟ به گزارش لوریان لو ژور، نانسی پلوسی رئیس جناح دمکرات اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا نیز در واکنش به سخنان نتانیاهو گفت: کم مانده بود از توهینی که او به شعور آمریکا کرد، گریه‌ام بگیرد.

   نتانياهو مانند زن بدكاره است

واكنش هاي مقامات ايراني نيز در نوع خودش جالب بود. در همين زمنيه رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حرف‌های نخست‌‌‌وزیر رژیم پوشالی صهیونیستی مثال آن زن بدکاره‌ای است که وارد شهری شد و دامن خود را بر سر کشید و وقتی از او سؤال کردند چرا اینگونه در شهر راه می‌روی، گفت چون در این شهر یک آدم عفیف پیدا نمی‌شود.وی ادامه داد: صحنه‌های این ماجرا در کنگره آمریکا با حضور نخست‌‌وزیر رژیم صهیونیستی چند نکته را در بر داشت، ابتدا اینکه کل این ماجرا به صورت یک شوی سیاسی در کنگره اجرا شد که نشانگر استخدام کنگره یک کشور بزرگ که داعیه مدیریت جهانی دارد، در دست یک رژیم پوشالی است.رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این همه سر و صدا و تبلیغات به اختلاف کاخ سفید با این ماجرا و حرف و نقل زیاد که حرف مهمی در سخنان نتانیاهو بود جز یک ساعت شعار تکراری و کف زدن نمایندگان وابسته کنگره که حرف مهمی نداشت واقعاً تعجب‌آور بود.

رئیس قوه مقننه بیان داشت: اینگونه استدلال‌ها از نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی پوسیده نشان می‌دهد که مسئله آن موضوع هسته‌ای ایران و ایجاد هراس پیرامون آن نیست، هراس اصلی او نفوذ تفکر انقلاب اسلامی در منطقه است.لاریجانی همچنین اضافه کرد: تلاش نتانیاهو ایجاد ترس در کنگره آمریکا بود که اگر توافقی صورت گیرد ایران با همین تعداد سانتریفیوژ موجود می‌تواند در آینده به سلاح هسته‌ای برسد و این امر برای رژیم پوشالی آنها و منطقه خطرناک است.
وی افزود: جالب است کسی این نگرانی را ابراز می‌کند که سال هاست روی بیش از 200 کلاهک هسته‌ای تکیه زده، اما می‌گوید چون ایران بالقوه این توانمندی را دارد قبل از عمل باید علیه ایران موضع گرفت، آیا این فضاحت صحنه زورگویی بین‌المللی نیست.
  حمله به ايران يعني روي ويلچر نشستن
لاريجاني افزود: تناقضی که در گفتار نتانیاهو در ایپک و کنگره دیده می‌شود عجیب است، او ضمن اینکه ایران را به نوعی کشور قدرتمند منطقه معرفی می‌کند که باعث خطر در موجودیت اسرائیل شده است، بعد از پمپاژ این نگرانی برای رژیم خود در هر دو جا گردن‌ کلفتی هم می‌کند و اعلام می‌کند چنانچه توافقنامه امضا شود اسرائیل حتی به تنهایی علیه ایران اقدام نظامی می‌کند.لاریجانی خاطرنشان کرد: علاوه بر این اگر اسرائیل تا به این حد قدرت دارد که می‌تواند با وجود توافق بین‌المللی به ایران حمله کند، چرا نخست‌ وزیر این رژیم اینقدر دستپاچه به کنگره رفته و نگران قدرت ایران است.وی افزود: گرچه این سخن نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی نظیر سایر دروغ‌های وی که اوباما نیز در مصاحبه خود به آن اشاره کرد، بی‌ارزش‌تر از آن است که بدان توجهی شود، اما اگر اسرائیل مایل است و یا کنگره آمریکا علاقه‌مند است فرزند ناخلف خود یعنی رژیم صهیونیستی را روی ویلچر تحویل بگیرند، اقدام نظامی بکنند تا پاسخ کوبنده و همه‌جانبه نیروهای مسلح ایران را لمس کنند.

  عصبانیت نتانیاهو يعني موفقیت مذاکرات

در همين زمينه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصبانیت نتانیاهو در سخنرانی اش در کنگره آمریکا را نشانه موفقیت مذاکرات هسته ای ایران دانست.علی مطهری اظهارداشت: سخنرانی نتانیاهو نشان می دهد که هیات مذاکره کننده ما راه درستی را می‌روند.وی افزود: البته سخنرانی نتانیاهو نشانه جنگ زرگری نیست بلکه نشان داد که آنها واقعا عصبانی و نگران توافق هستند.

 

منبع: قانون
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین