|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۲
کد خبر: ۳۹۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴
شهردار کرج از ساماندهی و انتقال دستفروشان به روزبازارهای موقت دراین کلانشهر خبرداد.
به نقل پایگاه خبری شورا شهرداری کرج علی ترکاشوند روز چهارشنبه افزود: با ساماندهی دستفروشان گام اساسی برای جلوگیری از سد معبر و فراهم کردن بستر مناسب برای کسب و کار این قشر فراهم می شود.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های شهرداری در روزهای پایانی سال، سد معبرتوسط دستفروشان و فروشندگان دوره گرد است ، گفت: این روش غلط اقتصادی، ضمن جلوگیری از تردد آسان شهروندان در معابر، سبب بروز خلل بصری و نابسامانی فضای شهر می شود.

به گفته وی، شهرداری موظف است برای تامین آرامش و زیبایی چهره شهر نسبت به جمع آوری دستفروشانی که بساط خود را در معابر شهری پهن کرده و به فروش اجناس شان می پردازند، اقدام کند.

شهردار تاکید کرد: ما به هیچ وجه مخالف کسب درآمد دستفروشان و از بین بردن بساط این افراد که می کوشند از راه خرید و فروش اجناس شان، روزی حلال به دست آورند، نیستیم

لیکن ساماندهی آنان در روز بازارها اقدامی برای تامین معیشت خانواده ها و جلوگیری از سد معبر است.

ترکاشوند با اشاره به وجود زمین های خالی در نقاط مختلف شهر گفت: به تمام مناطق شهرداری دستور داده شده مکان ها و اراضی دارای استعداد روزبازار را شناسایی کرده و

آنها را تجهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: با این اقدام فروشندگان می توانند بساط خود را در محل های تعیین شده در معرض فروش گذاشته و با تبعیت از قوانین، نوروزی خوش را برای خود، خانواده های شان و شهروندان رقم بزنند.

این مسوول تصریح کرد: دیدگاه شهرداری نسبت به احداث روزبازارها موافق و مثبت است؛ اما این امر مشروط به تبعیت فروشندگان از قوانین و اعمال نظارت دقیق بر عملکرد آنهاست تا از قوانین عرضه شده عدول نکرده و مقید به اصولی باشند که به آنها ابلاغ خواهد شد.

شهردار بیان داشت: از جمله این قوانین، تابعیت فروشندگان از ساعات فروش و حضور در محل های تعیین شده است تا از این طریق آسایش شهروندان و همسایگان نیز تامین شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی مدیران مناطق و ساماندهی دستفروشان در قالب روزبازارهای موقت، با آرامش بیشتر و دغدغه کمتری به استقبال نوروز 94 برویم.

همه ساله در روزهای پایانی سال تعداد زیادی دستفروش در معابر کرج بساط خود را پهن می کنند که سبب سد معبر می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین