|
|
امروز: شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۳۹۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵
نایب رئیس مجلس گفت: ما در سیاست خارجی اعتقاد داریم نباید کشورهای اسلامی به زمین بازی بیگانگان تبدیل شوند.
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در کنگره بین‌المللی شهدای جهان اسلام که در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: با شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی بستر مناسبی برای تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در سراسر کره خاکی و در منطقه حساس شرق و جنوب غرب آسیا فراهم شده و در این زمینه مسلمانان کل جهان مسئولیت ویژه دارند.  
 
وی ادامه داد: جریان هوشمند دینی هر کجا قدم می‌زند نهادینه کردن امنیت و ریشه‌کن کردن خشونت را انجام داده و نقش‌آفرینی می‌کند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد با اشاره به صدور انقلاب با اصل آموزه‌های حیات‌بخش اسلام و حقیقت رسالت‌گرایی تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین پیام‌های انقلاب اسلامی انسجام اسلامی است و در فضای دنیای اسلام شاهدیم که یک جریان به نام اسلام به اقدامات خشونت‌آمیز دست می‌زند که این جریان جدا از اسلام است و در دنیای اسلام نباید اثری از تفرقه باشد و این شعار مقام معظم رهبری است.  

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآورشد: ایران امروز پیام آور وحدت و انسجام اسلامی بوده و همه مذاهب در اوج همبستگی در کنار یک رهبر و یک پرچم حرکت می‌کنند و در مجلس شورای اسلامی توده مردم از جمله مسیحی، کلیمی و زرتشتی در یک نهاد واحد تصمیم می‌گیرند و خون شهدای کلیمی و مسیحی و زرتشتی در 8 سال دفاع مقدس با خون مسلمانان گره خورده و تفکر انقلاب هرجا وجود دارد موجب وحدت می‌شود.  
 
وی با تأکید بر نگاه کلان انقلاب اسلامی در ملت‌های منطقه و اقتدار مردم مظلوم غزه تأکید کرد: غزه را انقلاب به قدرت تبدیل کرد.

وی یادآور شد: لبنان قبل از پیروزی انقلاب عروس خاورمیانه بود اما با حضور انقلاب اسلامی نماد مقاومت دنیای عرب شد و انقلاب هر جا حضور پیدا کند تغییر و تحول و انسجام ایجاد می‌کند.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه یک عراق مقتدر اجازه حضور یک سرباز خارجی را نمی‌دهد و از همه توان خود برای اقتدار ملت‌های منطقه استفاده می‌کنیم، تأکید کرد: ما در کنار ملت‌های منطقه‌ایم و نظام سیاسی جمهوری اسلامی مواضع مردم سالارانه و جوشیده از اراده ملت‌ها را در دستور کار خود قرار دارد اما غرب طرفدار حضور مردم نیست و جنایاتی که در منطقه از جمله مصر و لیبی و عراق انجام دادند گویای این موضوع است.  
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما مخالف سرسپردگی و دیکتاتوری هستیم و به استقلال ملت‌ها می‌اندیشیم، یادآور شد: نظام اسلامی ایران به یکسری اقدامات پیشدستانه برای کاهش تهدیدات استفاده می‌کند و امروز موازنه قوا به نفع انقلاب اسلامی تغییر کرده است و از اهداف انقلاب اسلامی، واکنش تحقیرآمیز در برابر اقدامات مداخله جویانه است.  
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: ما در سیاست خارجی اعتقاد داریم نباید کشورهای اسلامی به زمین بازی بیگانگان تبدیل شوند و عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و ملت‌های منطقه را به زمین بازی خود تبدیل کنند و جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند دنیای اسلام که پرچمدار آن رهبر معظم انقلاب اسلامی است، در حاشیه امن قرار بگیرد. 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین