|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۳
کد خبر: ۳۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور تاکید کرد، با توجه به تجربه کم شوراها در ایران در یک برآورد کلی می توان نمره آنها را قابل قبول دانست ولی باید حتما یک بازنگری در مجموعه روند فعالیت شوراها و اقداماتی که انجام شده است، صورت گیرد.
وی عصر چهارشنبه این مطلب را در نشست هم اندیشی اعضای شورای عالی استان ها در سالن پیامبر اکرم (ص) در وزارت کشور اعلام کرد.

وزیر کشور تاکید کرد ، امروزه ملت ما از شرایط استبدای در دوره های مختلف رهایی یافته اند و در مورد مسایل مختلف نظر می دهند و در امور کشور مشارکت می کنند و شوراها نیز از دل همین مردم تبلور یافته است .

رحمانی فضلی با بیان اینکه یکی از ویژگی های نظام جمهوری اسلامی در ایران گردش قدرت بر اساس آرای مردم است، افزود: نوع تعامل و حجم اطلاعات مردم از عملکردها بالاست و اگر مردم از صاحبان قدرت رضایت نداشته باشند بسرعت انتقال قدرت صورت می گیرد و این انتقال قدرت یکی از ویژگی های نظام جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد، به لطف خدا مردم با آرامش کامل اراده خود را به صورت رای منتقل می کنند و این از آموزه های ماست که زمین از آن مستضعفین است.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد، امیدواریم این جلسات با دستور کار مشخص و پیگیری های مستمر ادامه یابد تا در هر جلسه بخشی از موضوعات و مشکلات پیگیری شود.

وی تصریح کرد، در صورتی که مشکلی از سوی وزارت کشور قابل حل باشد ما سعی می کنیم تا آن را مرتفع کنیم و اگر از حیطه مسوولیت وزارت کشور خارج بود آن را به دولت ارجاع می دهیم تا برای رفع آن اقدام شود.

این مقام وزارت کشور با اشاره به این که برای پی بردن به اهمیت شوراها همین بس که در قانون اساسی یک بخش به شوراها اختصاص یافته است ، یادآور شد ، تاکنون موضوعات مهمی نظیر مدیریت یکپارچه شهرداری ها، مقررات استخدامی ، برخی آسیب شناسی ها و موضوعات مربوط به حمل و نقل مطرح شده و در دستور کار ما قرار گرفته است.



** درخواست اختصاص خودرو برای روسای شورای استان ها

رییس شورای عالی استان ها نیز در این نشست گفت: روسای شورای استان ها برای تردد و رسیدگی به امور شوراها خودرو ندارند و این امر باعث شده تا مشکلاتی برای آنان ایجاد شود.

غلامرضا بصیرپور از وزیر کشور خواست 31 دستگاه خودرو را به 31 رییس شورا در استان ها اختصاص دهد.

وی تصریح کرد : در این دوره شوراهای عالی استان ها یک کار ارزشی را آغاز کرده اند.

رییس شورای عالی استان ها با بیان اینکه ارایه طرح وظیفه اصلی شوراهای عالی است ، گفت: به عنوان مثال شورای عالی استان ها با ارایه طرحی روز 25 اسفند ماه سالروز شهید باکری را به عنوان روز شهردار انتخاب کرده اند.

بصیرپور در ادامه با بیان این که اعضای شورای عالی حمایت از دولت یازدهم را در شعار خود قرار داده است، تصریح کرد: بحث آموزش در دستور کار شوراها قرار گرفته است و امیدواریم با تعامل جدی با دولت این امر به درستی محقق شود.



*** اعضای شوراها کار بسیار خطیری را انتخاب کرده اند

هوشنگ خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور هم با بیان اینکه شوراها نقش یک پارلمان را ایفا می کنند افزود: اعضای شوراها کار بسیار خطیر و شجاعانه ای را انتخاب کرده اند و امیدواریم بتوانیم بیشترین همیاری را با اعضای شوراها برقرار کنیم.

در ادامه این جلسه پیوندی بین اعضای شوراها و برخی مدیران استانی از طریق ویدئو کنفرانس با رحمانی فضلی وزیر کشور برقرار شد.

در این پیوند نیز اعضای شورا در برخی از استان های کشور مسایل و مشکلات خود را با وزیر کشور و رییس شورای عالی استان ها در میان گذاشتند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین