|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۳۹۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
رئیس سازمان بهره‌وری کشور گفت: آینده نگری و آینده پژوهی در برنامه‌های آتی بسیار مهم است و از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواسته می‌شود این مهم را در برنامه‌های آینده خود لحاظ کنند.
به نقل از روابط عمومی استانداری استان سیستان و بلوچستان، طباطبایی در نشست شورای راهبری توسعه استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی و در شرایط فعلی کشور بهره‌وری آب و استفاده درست و بهینه از آن یک ضرورت است.

وی با اشاره به اینکه بهترین بهره‌وری را تاکنون بخش ارتباطات داشته است، افزود: با توجه به اینکه آینده همه کشورها در گرو ارتباطات است و این مقوله نیز در دنیا مطرح است و توجه زیادی به آن شده لذا بیشترین و بهترین بهره‌وری در کشور و در دنیا متعلق به ارتباطات بوده است.

رئیس سازمان بهره‌وری کشور، معدن را از لحاظ بهره‌وری در جایگاه دوم دنیا عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه معدن بخش کوچکی از اقتصاد را در دنیا در اختیار دارد اما از لحاظ بهره‌وری بعد از ارتباطات در رتبه دوم قرا دارد.

طباطبایی بیان کرد: باید بسته به هر منطقه توانایی‌های هر استان و منطقه کشف و آن بخشی که موفق‌تر است باید توسعه یافته و به عنوان مدل و الگو برای سایر بخش‌ها مطرح شود.

وی با بیان اینکه با امکانات کم نمی‌شود تمام کارها را به بهترین شکل انجام داد، افزود: باید بخش‌های موفق و قابل پیشرفت و توسعه شناسایی و آن بخش‌هایی که موفق‌تر هستند توسعه داده شود تا بهره‌وری در سازمان مذکور محقق شود.

رئیس سازمان بهره‌وری کشور، استفاده از تکنولوژی‌های روز را برای بهره‌وری یک ضرورت عنوان کرد و گفت: بدون استفاده از تکنولوژی نمی‌توان به بهره‌وری مناسب رسید و متاسفانه تحریم‌های ظالمانه غرب نیز به صورتی بوده است که ما نتوانسته‌ایم آن چنان که شاید و باید از تکنولوژی‌های روز دنیا برای بهره‌وری حداکثری استفاده کنیم.

طباطبایی همچنین بر کیفیت بخشی در بخش آموزش نیز تاکید و تصریح کرد: با توجه به اینکه در بعد از انقلاب از لحاظ کمی رشد بسیار خوبی داشته‌ایم و از طرفی نیز دنیا به سرعت در حال تغییر و تحول است، لذا باید به سمت کیفیت بخش در بخش آموزش برویم چرا که عدم توجه به کیفیت آموزش باعث می‌شود فاصله ما با تکنولوژی‌های روز دنیا آن قدر زیاد شود که حتی در صورت در اختیار داشتن آن تکنولوژی نیز نتوانیم از آن استفاده کنیم.

وی آینده‌نگری و آینده‌پژوهی در برنامه‌های آتی را بسیار مهم دانست و از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست این مهم را در برنامه‌های آینده خود لحاظ کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه مدیران راهبران اصلی سازمان‌های خود هستند اظهار داشت: مدیران به عنوان راهبران اصلی هر سازمان باید نگاهی مبتنی بر پیشرفت را در دستگاه‌های اجرایی دنبال کنند.

زهرا اربابی با اشاره به سال 93 که از سوی رهبر معظم انقلاب سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیده شده است گفت: خواست ما بر این است که با نهادینه شدن این استراتژی سال 94 را آغاز و همچنین ارزیابی از سال 93 داشته باشیم تا عواملی را که مانع پیشرفت شده‌اند را شناسایی و رفع کنیم.

وی همچنین از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست مجموعه اقداماتی را که در دستگاه‌های خود انجام می‌دهند بهره‌ورانه باشد تا به پیشرفت بیشتر آن دستگاه بینجامد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین