|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۳۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸
پکن به تصمیم وزارت آموزش و پرورش بحرین در به رسمیت و معتبر نشناختن مدارک پزشکی دانشگاه های چین اعتراض کرد.
سفیر چین در منامه در گفت و گو با روزنامه الوسط بحرین، تصمیم وزارت آموزش و پرورش این کشور را مبنی بر معتبر نشناختن مدارک پزشکی صادر شده از دانشگاه های چین، اقدامی بسیار عجیب دانست.

لی چین ادامه داد: دانشگاه های چین در سطح دنیا از اعتبار ویژه ای برخوردارند و مدارک آن ها در سطح جهانی به رسمیت شناخته می شود.

سفیر چین در بحرین با بیان اینکه دانشگاه های چین قوانین و معیارهای سختگیرانه ای را در امر آموزش عالی به کار می بندند، افزود: مسوولان دو کشور باید با رایزنی، مشکل بوجود آمده را برطرف کنند.

اما نادرعبدالامام در مقاله ای در پایگاه خبری مرآه البحرین (آیینه بحرین) با پرده برداری ازاین اقدام خصمانه رژیم آل خلیفه، نوشت: جناب سفیر، همه می دانند که دانشگاه ها و نهضت علمی و صنعتی کشور شما مشکلی ندارد، بلکه علت اصلی آن صاحبان این مدارک است که معتقد به شیوه و مسلکی هستند که حتی رسانه های رسمی نظام، پیروان آن را خائن معرفی می کند.

وی افزود: آری جناب سفیر، آنها شیعه هستند و مدارک رشته های پزشکی شما با برنامه طرد و کنارگذاشتن فرزندان این مذهب از دستگاه پزشکی بحرین در تعارض است.

به نوشته وی، پیش از این، دانشگاه های هند و اکراین نیز با مشکل همانندی روبرو شده اند و اگر دانشجویان شیعه در سیاره مریخ هم تحصیل کنند، وزارت آموزش و پرورش، مدارک آنها را به رسمیت نخواهد شناخت.

نویسنده علت این اقدام حکومت بحرین را اجرای طرحی کامل و بی عیب و نقص برای خشکاندن ریشه متخصصان شیعه در ساختار پزشکی بحرین دانست که در سه مرحله اجرا می شود.

به نوشته عبدالام، مقام های بحرین، ابتدا از اختصاص بورسیه به افرادی که نام آن ها در فهرست افراد ممتاز رشته های پزشکی قرار دارد جلوگیری می کنند، دوم، کسانی که هزینه اعزام این افراد محروم شده از حقوق خود را تامین می کنند، مورد پیگرد قرار می دهند و در مرحله آخر، کسانی که پس از بسته شدن درهای دانشگاه های داخلی بر روی آنها، برای تدریس به خارج می روند، با معتبر نشناختن مدارک تحصیلی آنها، خانه نشین می کنند.

خیزش مردم بحرین علیه حکومت آل خلیفه که از سال 2011 برای درخواست مطالبات حقوقی و مشارکت در تعیین سرنوشت، شروع و با سرکوب شدید و خونین نیروهای امنیتی این کشور و سعودی روبرو شد، با گذشت بیش از 4 سال از آغاز قیام مردمی و به رغم تشدید فشارهای رژیم آل خلیفه، همچنان ادامه یافته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین