|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۳۹۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
همچنین پیکر پاک و مطهر روحانی شهید کاظم سعیدی نیا که 32 سال پیش به درجه رفیع شهادت نائل شد، دیروز در آبادان تشییع و در گلزار شهیدان این شهر تدفین شد.
پیکرهای پاک تعدادی از شهدای گمنام تازه تفحص شده روز چهارشنبه با حضور اقشار مختلف مردم در برخی شهرهای کشور تشییع شدند و در خاک وطن آرام گرفتند.

 بنا بر اعلام کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، پیکرهای 82 شهید گمنام تازه تفحص شده در ایام فاطمیه در 25 استان تشییع می شوند که این آیین دیروز و امروز در برخی شهرها که میزبان مسافران بهشت هستند، برگزار شد.

این شهدای گرانقدر در خاک استان های آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، تهران، خوزستان، چهارمحال وبختیاری، زنجان، سمنان، سیستان وبلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد، گیلان، گلستان، لرستان، مازندران، خراسان شمالی، مرکزی و همدان آرمیدند.

* وداع تهرانی ها با سه شهید گمنام

آیین تشییع پیکرهای مطهر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس در تهران روز چهارشنبه با حضور جمعی از مردم و مسوولان در میدان فاطمی برگزار شد تا در محل فاطمیه بزرگ تهران به خاک سپرده شوند.

یکی از این شهدای گمنام 17 ساله و محل شهادتش منطقه مجنون، دیگر شهید گمنام 20 ساله در سال 67 در منطقه ذبدات و سومین شهید گمام 33 ساله در منطقه ام الرصاص در عملیات کربلای 4 به شهادت رسیده اند.

* بدرقه چهار شهید در ایلام

مردم شهرستان بدره استان ایلام روز چهارشنبه پیکرهای دو شهید را تا یادمان شهدای گمنام این شهر تشییع کردند.

آیین تشییع و خاک سپاری این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور گسترده مردم، مسوولان محلی و نیروهای نظامی و انتظامی این شهرستان در فضایی حزن انگیز برگزار و پیکرهای این دو کبوتر سبک بال تشییع شد.

ایلام این بار میزبان چهار شهید گمنام بود که دو شهید از این شهدا 20 ساله، یک شهید 24 ساله و شهید دیگر نیز 27 ساله است که پیکر آنان در مناطق عملیاتی جزیره مجنون و زبیدات تفحص و کشف شده که در عملیات های خیبر و تک دشمن در دوران دفاع مقدس حضور داشته اند.

دو شهید گمنام استان ایلام روز گذشته در شهرستان ایوان تشییع و خاکسپاری شد و دو شهید دیگر نیز امروز در بدره به خاک سپرده شدند.

* میزبانی دانشگاه گنبدکاووس از پیکر دو شهید

همچنین پیکرهای مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در سالروز شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) در شهرستان گنبدکاووس بر دستان اقشار مختلف مردم تشییع و در دانشگاه این شهر به خاک سپرده شد.

این دو شهید گلگون کفن 19 و 27 ساله در سال 1365 در عملیات کربلای چهار در منطقه ام الرصاص به شهادت رسیده اند.

* تشییع پیکرهای پاک سه شهید در رشت

پیکرهای مطهر سه شهید دوران پر افتخار دفاع مقدس که دو شهید آن گمنام هستند، با حضور مردم و مسوولان گیلانی از مقر سپاه پاسداران رشت تشییع شدند تا پیکر شهید حسنجانی برای تدفین به زادگاهش شهر سنگر منتقل شود و دو شهید گمنام نیز در مرکز آموزش عالی بنت الهدی صدر رشت (دانشگاه فرهنگیان) به خاک سپرده شوند.

سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در این آیین تاکید کرد که مردم با حضور در مراسم تشییع پیکر شهدا، نشان دادند که خط عزت و مقاومت و خط سرخ شهادت همچنان در کشور زنده و پویاست.

وی ادامه داد: پیام مسلم شهدا این است که اگر ما توانستیم با استقامت در جنگ تحمیلی مقاومت کنیم، امروز هم این خط مقاومت باید ادامه داشته باشد.

* وداع پرشور مردم کهگیلویه و بویراحمد با یادگاران دوران دفاع مقدس

سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس نیز امروز با حضور باشکوه مردم کهگیلویه و بویراحمد تشییع شدند؛ یک تن از این شهدا در محوطه سپاه فتح استان و دو تن دیگر در شهر پاتاوه از توابع شهرستان دنا به خاک سپرده شدند.

حجت الاسلام و المسلمین سید امان الله حسینی صدر نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با تاکید بر لزوم پاسداشت خون و آرمان شهدا گفت: ادامه راه شهدا با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده ممکن خواهد بود.

وی افزود: جامعه ای که جوانان آن برای دفاع از مرزبوم خود از جان و مال خود می گذرند، هرگز دچار تلاطم نخواهد شد.

* دو شهید مهمان شهر کاکی بوشهر

پیکرهای پاک دو شهید گمنام دفاع مقدس نیز امروز در آیینی بر دستان هزاران نفر از مردم شهید پرور شهر کاکی و مسوولان استان بوشهر تشییع و در حرم شهدای گمنام بوستان ورودی این شهر آرام گرفتند.

این دو شهید در سال 1367 و در سن 22 و 27 سالگی در جزیره مجنون و جزیره فاو عراق به شهادت رسیده اند.

* خاک کرمان مزین به وجود پنج شهید دفاع مقدس شد

پیکر پاک پنج شهید سرافراز دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مناطق مختلف استان کرمان تشییع و به خاک سپرده شد؛ این پیکر این شهیدان شامل سه شهید گمنام و دو شهید شناسایی شده است.

دو تن از شهدای گمنام در شهر کاظم آباد و یک شهید نیز در مرکز آموزش شهید باهنر ناجا در باغین به خاک سپرده شدند.

یکی از شهدایی که در گلزار شهدای کاظم آباد آرام گرفت در تک عملیاتی سال 67 در منطقه فاو به شهادت رسید و دیگری در همین عملیات در منطقه مجنون به مقام والای شهادت نایل آمده است.

همچنین شهید گمنامی که در مرکز آموزش شهید باهنر ناجا به خاک سپرده شد، در سن 27 سالگی در تک عملیاتی سال 67 در فاو به شهادت رسیده بود.

بسیجی شهید رضا زارعان ترک آبادی فرزند علی در شهرستان نرماشیر و سرباز وظیفه رضا پهلوانی فرزند غلامرضا در دهکهان شهرستان کهنوج به خاک سپرده شدند.



* شهید شلمچه در اراک آرام گرفت

مردم ولایتمدار کلانشهر اراک نیز در کنار مسوولان و خانواده های شهدا و ایثارگران پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس را امروز تشییع و پیکر مطهرش را در ستاد فرماندهی انتظامی استان مرکزی به خاک سپرده شدند.

این شهید بزرگوار در سن 24 سالگی در سال 61 در منطقه عملیاتی شلمچه به درجه رفیع شهادت نایل شده بود.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این آیین گفت: شهدای هشت سال دفاع مقدس سند حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و آحاد جامعه به خصوص جوانان باید در ولایتمداری و عشق به وطن از شهدا الگو بگیرند.

وی افزود: تکلیف جوانان و نوجوانان ایران در دوران دفاع مقدس حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل و مقابله با دشمن بعثی بود که از آن سربلند بیرون آمدند و مسوولیت خطیر این قشر در شرایط حاضر کشور نیز حضور متعهدانه در سنگر علمی و بهره مندی از بصیرت دینی در مقابله با تهاجم نرم دشمن است.

* پیکر مطهر یک شهید گمنام در کرمانشاه آرام گرفت

آیین تشییع پیکر یکی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس با حضور پرشور مردم، مسوولان و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران امروز چهارشنبه در کوی سازمانی پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه برگزار شد.

این شهید گمنام 20 ساله در عراق به درجه رفیع شهادت نایل آمده است.

* تدفین پیکر یک شهید گمنام در تیپ زرهی همدان

پیکر پاک یک شهید گمنام دفاع مقدس نیز امروز در آیینی با حضور امام جمعه شهر بهار، فرماندهان یگان های نظامی و انتظامی و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس خانواده شهدا و ایثار گران در میدان صبحگاه تیپ 316 زرهی همدان به خاک سپرده شد.

این شهید گمنام سال 67 و در سن 20 سالگی در منطقه زبیداد بر اثر تک دشمن شهید شد.

* پیکر مطهر دو شهید گمنام در شاهرود به خاک سپرده شد

در شاهرود نیز پیکرهای پاک و مطهر دو شهید گمنام با حضور گسترده مردم این شهرستان تشییع و در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر به خاک سپرده شد.

حضور گسترده مردم بخصوص جوانان و دانشجویان، فریاد های الله اکبر و شهید گمنام خوش آمدی به شهر ما، همراه با نوحه و مرثیه سرایی در شهادت حضرت فاطمه (س) یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس و تشییع پیکر مطهر شهدا را برای حاضران تداعی کرد.

این دو شهید گمنام یکی در سن 19 سالگی در عملیات کربلای 4 در منطقه ام الرصاص و دیگری در سن 25 سالگی در تک دشمن در منطقه مجنون به شهادت رسیدند.

روز گذشته نیز شهرهای مختلف شاهد آیین تشییع یادگاران دوران دفاع مقدس بود؛ مردم شهرستان میرجاوه در سیستان و بلوچستان با حضور در بوستان شهدای این شهرستان، پیکرهای مطهر دو شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس را تشییع و به خاک سپردند.

این شهدای بزرگوار 22 و 24 ساله هستند که در سال 67 در جزایر مجنون و منطقه خواف به شهادت رسیدند؛ با ورود این دو شهید گمنام، تعداد شهدای گمنام مدفون در سیستان و بلوچستان به 63 شهید در 21 نقطه استان رسید.

دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز 12 اسفند میزبان گمنامان بهشتی شد و پیکر دو تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در کنار مسجد مجتمع آموزشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در خاک آرمید.

پیکر دو شهید گمنام 19 و 24 ساله که در عملیات های آفندی و خیبر و در جزیره مجنون به شهادت نائل آمده بودند.

همچنین پیکر پاک و مطهر روحانی شهید کاظم سعیدی نیا که 32 سال پیش به درجه رفیع شهادت نائل شد، دیروز در آبادان تشییع و در گلزار شهیدان این شهر تدفین شد.

شهیدکاظم سعیدی نیا فرزند عبدالسید متولد 1343 بیستم اردیبهشت ماه 1361 در عملیات بیت المقدس به شهادت رسید.

بندر ماهشهر خوزستان نیز دیروز میزبان دو شهید گمنام بود که پس از تشییع با حضور مردم و مسوولان محلی، در دانشگاه آزاد این شهر به خاک سپرده شدند.

ین شهیدان سرافراز که در سنین 22 و 24 سالگی به درجه شهادت نایل شدند، در عملیات تک دشمن در سال 1367 به شهادت رسیدند و پیکر مطهرشان در جزایر مجنون و منطقه فاو تفحص شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین