|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۳۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
علی دل پیشه گفت: این دانش آموزان که بیشتر دچار سوختگی شدید شده بودند به منظور سرعت بخشیدن در انجام درمان به بیمارستان های تهران و اهواز منتقل شدند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از بهبود وضعیت و حال عمومی پنج دانش آموز عشایر که دو روز پیش در حادثه انفجار مین و مواد جنگی باقی مانده از دوران دفاع مقدس دچار مصدومیت و سوختگی شده بودند، خبر داد.

 دو روز پیش پنج دانش آموز ابتدایی در منطقه عشایرنشین امیرآباد شهرستان مرزی مهران هنگام بازی با شی مشکوک از بقایای مین و مواد منفجره دوران جنگ تحمیلی، باعث انفجار آن شده و دچار مصدومیت و سوختگی شدند ضمن اینکه یکی از آنان یک پای خود را از دست داد.

علی دل پیشه  گفت: این دانش آموزان که بیشتر دچار سوختگی شدید شده بودند به منظور سرعت بخشیدن در انجام درمان به بیمارستان های تهران و اهواز منتقل شدند.

وی با بیان اینکه چهار دانش آموز به بیمارستانی در شهر اهواز و یکی از دانش آموزان نیز برای سیر مراحل درمان چشم به بیمارستانی در تهران اعزام شدند، اظهار کرد: به طور مستمر و روزانه پیگیر وضعیت درمانی مجروحان این حادثه هستیم.

دل پیشه افزود: دانش آموز مجروحی که اکنون در تهران است از ناحیه چشم تحت عمل جراحی قرار گرفته و منتظر وضعیت بهبودی این دانش آموز هستیم.

استان ایلام به علت داشتن 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و درگیری مستقیم با جنگ، یک میلیون و 700 هزار هکتار اراضی آلوده به مین و مواد منفجره دارد که بخشی از آن هنوز پاکسازی نشده است، بر اثر انفجار این مواد در ایام مختلف سال عده ای کشته شده یا دچار مجروحیت می شوند.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین