|
|
امروز: جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۳
کد خبر: ۳۹۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
مدیر فرهنگی، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: هر ساله تعدادی از دانش آموزان استثنایی با مربی همراه به حج عمره اعزام می شوند.
شاهرخ کرم سیما روز سه شنبه در آیین گرامیداشت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی اداره کل آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران و اختتامیه مسابقات قرآن و احکام دانش آموزان با نیازهای ویژه در مجتمع آموزشی دخترانه باغچه بان 2، بدون ذکر آمار افزود: هر ساله تعدادی از دانش آموزان با مربی همراه به حج عمره اعزام می شوند که امیدواریم این سهمیه افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به فعالیت های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پرورش دانش آموزان استثنایی اظهار کرد: در دوسال اخیر با کمک کارگروه پرورشی توانستیم 9جلد کتاب و محتوای مرتبط با فعالیت تربیتی و پرورشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه تهیه کنیم.

کرم سیما درباره روال فعالیت پرورشی در آموزش و پرورش استثنایی گفت: در گذشته به تعداد 10 دانش آموز استثنایی یک مربی تربیتی اختصاص داشت اما اکنون این شرایط تغییر کرده و برای هر پنج دانش آموز استثنایی یک مربی تربیتی اختصاص یافته است.

مدیر فرهنگی، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بیان کرد: در آینده ای نزدیک فعالیت های پرورشی دانش آموزان استثنایی به صورت مجموعه ای تدوین خواهد شد.

وجیه الله پرویزی مدیر آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی به چند بخش؛ آموزش، پرورش و توان بخشی تقسیم شده، افزود: هر یک از این بخش ها سهم بسزایی در بالندگی و شکوفایی دانش آموزان استثنایی دارند.

پرویزی با اشاره به فعالیت های ارزشمند معلمان در تربیت و آموزش دانش آموزان استثنایی افزود: اقدامات این معلمان در این حوزه توانسته دانش آموزان با اختلالات رفتاری، یادگیری و معلولیت ذهنی و حرکتی را توانمند کند و آنان بتوانند در مجامع بین المللی شرکت کرده و توانمندی های خود را به نمایش بگذارند.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران ادامه داد: سال 90 در شهر تهران مقطع دبیرستان برای دانش آموزان اوتیسم ایجاد شد و این دانش آموزان توانستند به دانشگاه راه پیدا کنند.

پرویزی ارایه خدمات در حوزه سلامت، تامین دارو و درمان و ارایه مشاوره تخصصی به دانش آموزان استثنایی را از جمله فعالیت های آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در سال های اخیر برشمرد.

وی در ادامه گفت: کانون فرهنگی تربیتی ویژه دانش آموزان استثنایی شهر تهران نیز با هدف احیای فعالیت های فوق برنامه این دانش آموزان بزودی افتتاح می شود.

ناهید نظری دبیر مسابقات قرآن و احکام دانش آموزان نیز در این مراسم افزود: 313 دانش آموز استثنایی کم توان ذهنی، نابینا، ناشنوا و معلول جسمی حرکتی در این دوره از مسابقات با موضوع های قرآن، احکام، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه شرکت کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین