|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۳۹۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: در پی بروز مشکلی که برای بیماران چشمی بعد از تزریق یک دارو در یکی از مراکز درمانی خصوصی تهران ایجاد شده بود, توضیحاتی از سوی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارائه شد.
به نقل از وبدا؛ دکتر زارع نژاد در تشرح پیگیری های صورت گرفته گفت: بعد از دریافت گزارش از بروز مشکل برای 15 نفر از بیماران چشمی بعد از تزریق, کارشناسان سازمان غذا و دارو با مراجعه به آن مرکز کلیه داروها را مورد بررسی قرار دادند و باقیمانده آن داروی خاص را براي بررسيهاي دقيق تر جمع آوری کردند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: چنانچه در بررسی های اولیه مشخص شده است این داروها دارای برچسب اصالت بوده و از مبادی قانونی وارد کشور شده است. همچنین با توجه به اینکه تزریق همان دارو در یک مرکز چشم پزشکی خصوصی دیگر نیز مورد بررسی قرار گرفته و نتایج بررسی حاکی از متفاوت بودن فرآیند کار و روش تزریق در دو مرکز مورد بررسی است, می توان چنین استنباط كرد آلودگی که باعث بروز مشکل شده است احتمالا ناشی از فرآیند تزریق در اين مرکز درمانی خصوصی بوده است.

وی تأکید کرد: البته این نتایج بررسی های اولیه است و نتیجه قطعی بعد از بررسی های کامل توسط سازمان غذا و دارو و حوزه های نظارتی مربوطه طی 2 یا 3 روز آینده مشخص خواهد شد.

وی همچنین از متوقف شدن فعالیت اتاق عمل این مرکز تا مشخص شدن نتایج نهایی بررسی خبر داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین