|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۳۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
دبیرکل فدراسیون فوتبال معتقد است پیشکسوتان درجایگاه اصلی خود قرار ندارند و باید تلاش کنیم تا آن ها که شناسنامه ورزشی کشور هستند، در جایگاه اصلی خود قرار گیرند.
از فدراسیون فوتبال، علیرضا اسدی با شرکت در نشست مسوولان فرهنگی هیات های استانی کشور نسبت به پشتیبانی از تمامی فعالیت هایی که باعث تحقق اهداف فرهنگی می شود، تاکید کرد و گفت: مباحث فرهنگی در ورزش بسیار مهم و ارزشی هستند که البته شرایط خاص و ویژه ای را می طلبد.

وی افزود: نخستین نکته ای که به آن باید اشاره کنم، افرادی هستند که در این حوزه می خواهند فعالیت کنند چرا که جنس افراد حاضر در حوزه فرهنگ موجب تحقق مباحث فرهنگی می شود.

دبیر کل فدراسیون فوتبال درخصوص دلایل شرکت در این جلسه نیز گفت: دلیل اصلی من برای شرکت دراین همایش به احساسات و درکی که مسوولان فرهنگی نسبت به این حوزه دارند، باز می گردد.

اسدی حوزه فرهنگ را به طور کلی در دو جهت دینی و ملی دانست و گفت: باید نسبت به جهت دینی نگاه ویژه تری داشته باشیم.

به اعتقاد وی تنها زمانی می توانیم در مقوله فرهنگ موفق شویم که حرفهایی که بیان می کنیم با عمل ما یکی باشد، در واقع مشکل اصلی فرهنگ عدم عمل به گفته ها است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال با ابراز خوشحالی از شرکت در این نشست عنوان کرد: از اینکه با همه سختی های موجود امروز در این نشست جمع شده ایم و به بیان برنامه ها و آیین نامه های مورد نظرمان می پردازیم بسیار خوشحال هستم اما عمل به گفته هایمان را باید آغاز کنیم تا شاهد رشد آن در ورزش کشور به خصوص در فوتبال باشیم بدون شک در این حوزه خلاهایی وجود دارد که آنها را می پذیریم و باید به همه آنها رسیدگی کنیم.

وی ادامه داد: مسوولان فرهنگی در ورزش کار بسیار مهمی بر عهده دارند و فعالیت های شان بسیار تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد:مسوولان فرهنگی مورد حمایت ما قرار دارند تا به کمک یکدیگر بتوانیم باورهای فرهنگی خود را به عمل برسانیم.

اسدی درخاتمه اظهارکرد: از جمله مسائلی که در فرهنگ فوتبال شاهد آن نیستیم حوزه پیشکسوتان است و باید تلاش کنیم تا آنها که شناسنامه ورزشی کشور هستند، در جایگاه اصلی خود قرار گیرند.

رییس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال نیز در این همایش گفت: این هفتمین جلسه از نشست های کمیته فرهنگی فدراسیون با مسوولان فرهنگی هیات های کشور است که البته به دلیل برنامه های فرهنگی مختص جام جهانی و جام ملت های آسیا با کمی تاخیر برگزار می شود.

محمدرضا ملا محمد با اشاره به اهم فعالیت های سال گذشته کمیته فرهنگی افزود: نخستین موضوعی که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود، جام جهانی برزیل و حضور تیم ملی کشومان در این رویداد فوق العاده مهم بود.

وی اضافه کرد: اهمیت این رویداد چه در مرحله مقدماتی و چه در مرحله گروهی نیازمند فعالیت های فرهنگی گستره ای بود که ازاقدامات این کمیته باید به برگزاری نشست همبستگی ملی پیش از اعزام تیم، رونمایی از آثار فرهنگی مرتبط با جام جهانی، آماده سازی اقلام فرهنگی تبلیغی برای ارائه به هموطنان حاضر در برزیل و در نهایت به بدرقه باشکوه تیم ملی به برزیل اشاره می کنم .

ملامحمد افزود: جام ملت های آسیا دیگر بخش مهم از برنامه های فرهنگی ما در سال گذشته بود که البته به گستردگی جام جهانی نبود.

رییس کمیته فرهنگی فدراسیون درباره نقش مسوولان هیات فوتبالی استانها در فرهنگ فوتبال گفت: از نظر من رکن فرهنگی فوتبال کشور، مسوولان فرهنگی هیات های فوتبال استانی هستند و حساسیت های کاری شما باعث شده تا امروز در اینجا جمع شویم.

وی سال آتی را یک تحول اساسی برای حوزه فرهنگی فوتبال خواند و افزود:از سال آینده مسوولیت فرهنگی هر هیات فوتبال استانی بر عهده شرکت کنندگان دراین نشست خواهد بود تا در عرصه فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی، فوتبال پایه و در هردو رده آقایان و خانم ها شاهد پیشرفت بیش از پیش فعالیت های فرهنگی باشیم.

وی تاکید کرد: ما نیز به عنوان متولی اصلی فرهنگی فوتبال کشور به طور سر زده به بررسی و ارزیابی امکاناتی که روسای هیات های استانی برای حوزه فرهنگی هیات ها ایجاد کرده اند، خواهیم پرداخت و از شما می خواهم تا به شناسایی مسوولان فرهنگی باشگاه های استان های خود بپردازید تا برنامه های فرهنگی مد نظرمان قابل برنامه ریزتر و قابل پیگیری از هر مسئول مربوطه باشد.

ملامحمد در پایان درباره برنامه های کمیته فرهنگی گفت: در هفته آینده قصد داریم تا مهمانسرای شماره یک کمپ تیم های ملی را با حضور خانواده شهید رضایی مجد به نام این شهید بزرگوار نامگذاری کنیم و در سال آینده هم برگزاری کنگره شهدای ورزشکار از دیگر برنامه های ما است.

هفتمین نشست مسوولان فرهنگی هیات های فوتبال استانی کشور امروز در سالن اجتماعات آکادمی ملی فوتبال برگزار شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین