|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۳۹۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: طی چهار سال گذشته از هر 40 ازدواج صورت گرفته بین مددجویان کمیته امداد ، یک ازدواج منجر به طلاق شده است که این موضوع ، آمار طلاق بین مددجویان را به صفر نزدیک می کند.
اکبر میرشکار روز سه شنبه در نشست خبری با تشریح اقدامات انجام شده از سوی معاونت فرهنگی کمیته امداد در سال جاری افزود: 18 هزار و 975 زوج تحت پوشش که کمک هزینه ازدواج دریافت کرده اند از آموزش های ازدواج به مدت 45 ساعت بهره مند شدند.

میرشکار، تاثیر این آموزش ها در پایین آمدن نرخ طلاق دختران تحت پوشش کمیته امداد را بسیارمشهود عنوان کرد.

وی درباره خدمات مشاوره تخصصی این نهاد نیز گفت : 624هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) تا پایان امسال از خدمات مشاوره ای تخصصی استفاده می کنند.ضمن اینکه توجه به مشاوره و آموزش مهارت ها و ارتقای سبک زندگی خانواده ها از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در این حوزه به شمار می آید.

میرشکارتصریح کرد: 521 هزار مددجو از خدمات آموزش مهارت های زندگی با برگزاری کارگاه های آموزشی استفاده کرده اند.

میرشکار افزود: امسال آموزش های پیشگیری از موادمخدر و اعتیاد به یکصد و هفت هزار خانواده تحت پوشش و دارای یک عضو معتاد ، ارایه شد.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: هم اکنون 321 هزار دانش آموز، تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که 80 هزار تن از این شمار به صورت موردی از خدمات این نهاد استفاده می کنند.

میرشکار از جمله دیگر فعالیت های معاونت فرهنگی را حمایت از دانشجویان و طلبه های علوم دینی عنوان کرد و اظهارداشت: یکصد و سه هزار دانشجو و طلبه علوم دینی، تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که از این شمار ، 72 هزار تن ، شهریه تحصیلی دریافت می کنند.

وی ادامه داد: امسال برای پرداخت شهریه دانشجویی ، مبلغ 105 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشتیم که از این میزان ، تاکنون 51 میلیارد تومان آن محقق شده است.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: همچنین دو هزار و 200 مخترع و نخبه تحت پوشش خدمات های حمایتی این نهاد قرار دارند.

میر شکار در بخش دیگری از سخنانش در این نشست اظهارداشت: امسال، هشت هزار و 448 زن سرپرست خانوار ازدواج مجدد داشتند و از بسته های حمایتی و تشویقی این نهاد بهره مند شدند.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین درباره اعزام مددجویان جهت اردوهای زیارتی و سیاحتی اظهارداشت:یکی دیگر از اقدامات انجام شده از سوی این نهاد اعزام مددجویان به ویژه سالمندان به مشهد مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری 110 هزار مددجو به اردو اعزام شدند که از این تعداد، 80 هزار سالمند برای نخستین بار و با حمایت خیرین به مشهد مقدس اعزام شدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین