|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۲
کد خبر: ۳۹۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
آخوندي با بيان اينكه در اين طرح اشكالات و نواقص طرح مسكن مهر رفع شده، تصريح كرد: در اين طرح متصدي اصلي و مباشر، نهادها و دستگاههاي حمايتي هستند و دخالت دولت و وزارت راه و شهرسازي به حداقل رسيده است.
در شوراي‌عالي رفاه و تامين اجتماعي مطرح شد: طرح مشترك وزارت راه و شهرسازي و وزارت رفاه براي تامين مسكن اقشار كم درآمد به طرح مشترك وزارت راه و شهرسازي و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي براي تامين مسكن ويژه اقشار كم درآمد امروز در جلسه شوراي‌عالي رفاه و تامين اجتماعي با حضور معاون اول رئيس جمهور مطرح شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، اسحاق جهانگيري ظهر دیروز (دوشنبه 11 اسفند) در جلسه شوراي‌عالي رفاه وتامين اجتماعي، با تاكيد بر اينكه دولت بايد براي تامين مسكن اقشار كم درآمد جامعه چاره‌اي بي‌انديشد گفت: يكي از مهمترين حمايت‌هاي دولت از اقشار كم درآمد بايد در بخش مسكن باشد زيرا اگر دولت و نهادهاي مردمي قدمي براي تامين مسكن طبقه ضعيف جامعه بر ندارد، مشكل مسكن اين اقشار همچنان باقي خواهد ماند.

معاون اول رئيس جمهور با اشاره به طرح مشترك وزارت راه و شهرسازي و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي براي تامين مسكن ويژه اقشار كم درآمد، اين طرح را مثبت ارزيابي كرد و افزود: اين طرح بدليل آنكه وابستگي اندكي به منابع دولتي دارد و بيشتر متكي به منابع نهادهاي حمايتي است، مي تواند آثار مثبتي به همراه داشته و طرح موفقي در حوزه مسكن باشد.

در جلسه امروز شوراي‌عالي رفاه و تامين اجتماعي وزير راه و شهرسازي گزارش جامعي از طرح مشترك اين وزارتخانه با وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي براي تامين مسكن اقشار كم‌درآمد به ويژه معلولان، مستمري بگيران، مددجويان تحت پوشش بهزيستي، كارگران و بازنشستگان ارائه كرد و گفت: مبناي اصلي اين كار استفاده از تجربيات موفق در دنيا و نيز بازگشت به فرمان امام خميني (ره) مبني بر محروميت زدايي و تامين مسكن محرومان است.

آخوندي با بيان اينكه در اين طرح اشكالات و نواقص طرح مسكن مهر رفع شده، تصريح كرد: در اين طرح متصدي اصلي و مباشر، نهادها و دستگاههاي حمايتي هستند و دخالت دولت و وزارت راه و شهرسازي به حداقل رسيده است.

وي همچنين از وجود نظام هاي تامين زمين، تامين مالي و نظارت در اين طرح خبر داد و افزود: وظيفه پايش و ارزيابي پيشرفت پروژه بر عهده بنياد مسكن انقلاب اسلامي و پيگيري و هماهنگي حسن انجام كار به عهده وزارتخانه هاي راه وشهرسازي و تعاون، كار و رفاه اجتماعي خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین