|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۳۹۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
رتبه اول پژوهش های کاربردی نیز به دکتر همایون کانونی به خاطر ارایه طرح اصلاح و معرفی اولین نخود مقاوم به سرما و یخبندان در ایران اختصاص یافت.
برگزیدگان بیست وهشتمین جشنواره بین المللی خوارزمی در دو گروه محققان خارجی و داخلی معرفی شدند که نام دکتر علی اکبر صالحی نماینده سازمان انرژی اتمی ایران نیز به دلیل ارایه طرح تدوین دانش فنی و ایجاد کارخانه تولید سوخت صفحه ای رآکتور تهران برای تولید رادیو دارو به عنوان رتبه اول پژوهشمی درخشد. این جایزه را همسر شهید دکتر مجید شهریاری دریافت کرد.

 در مراسم اختتامیه بیست وهشتمین جشنواره بین المللی خوارزمی که روز سه شنبه در محل سران کشورهای اسلامی در حال انجام است، هیات داوران استاد حسن تاج بخش برای ارایه طرح احیای طب سنتی و معرفی تاریخ پزشکی و دامپزشکی ایران به عنوان برگزیده ویژه و رتبه اول پژوهش های بنیادی این دوره از جشنواره معرفی کرد.

رتبه اول پژوهش های کاربردی نیز به دکتر همایون کانونی به خاطر ارایه طرح اصلاح و معرفی اولین نخود مقاوم به سرما و یخبندان در ایران اختصاص یافت.

دکتر علی اکبر صالحی نماینده سازمان انرژی اتمی ایران نیز به خاطر ارایه طرح تدوین دانش فنی و ایجاد کارخانه تولید سوخت صفحه ای رآکتور تهران برای تولید رادیو دارو رتبه اول پژوهش های توسعه ای جشنواره خوارزمی را کسب کرد و همچنین طرح دست یابی به فناوری انجماد جهت دار برای ساخت پره های توربین گازی متعلق به دکتر مجید بهمنی از شرکت مهندسی و ساخت پره توربین مپنا- پرتو نیز موفق به کسب رتبه اول پژوهش های توسعه این دوره از جشنواره خوارزمی شد.

رتبه دوم پژوهش های کاربردی بیست وهشتمین جشنواره بین المللی خوارزمی به دکتر حسین بشارتی به خاطر ارایه طرح دست یابی به فناوری تولید کود بیولوژیک تعلق گرفت .

هیات داوران این جشنواره همچنین 4 طرح به عنوان رتبه های سوم پژوهش های توسعه ای معرفی کرد و جوایز این بخش را به طرح جایگزین پروپان به جای پروپلین در سیستم مبرد واحد استعمال اتان مجتمع پتروشیمی فارس متعلق به مهندس سید حمید زارع و طرح دستگاه پایش ماشین آلات دوار با استفاده از اندازه گیری ارتعاشات از مهندس مجید منوچهری و طرح درگاه یک پارچه و توسعه پذیر برای دسترسی شبکه های مخابراتی متعلق به مهندس مهدی نمازی و طرح طراحی و پیاده سازی سامانه ارتباطات هوشمند خودرو به حبیب رستمی اعطا شد.

هیات داوران این دوره از جشنواره بین المللی خوارزمی همچنین عبدالرضا یعقوب زاده طاری از شرکت گویندگان راه سعادت را یکی از برگزیدگان بیست وپنجمین دوره این جشنواره بود را به عنوان برگزیدگان موفق تولید ملی معرفی کرد.

هیات داوران جشنواره بین المللی خوارزمی همچنین در بخش طرح های برگزیده خارجی رتبه اول پژوهش های بنیادی را به پروفسور فوتانگ لیو به خاطر ارایه طرح گالکتین ها در سلامت بیماری از موسسه علوم پزشکی زیستی آکادمی سیلیکا معرفی کرد.

دکتر کلودیو آندرس هتس فلورس به خاطر ارایه توسعه روش های درمانی برای درمان بیماری های نورودژنراتیو از دانشگاه شیلی موفق به کسب رتبه اول پژوهش های بنیادی بیست و هشتمین جشنواره خوارزمی شد.

دراین دوره ازجشنواره رتبه اول پژوهش های کاربردی خارجی به طرح آزمایشگاه روی تراشه فناوری مورد استفاده در شیمی تجزیه وعلوم زیستی کاربردی متعلق به دکتر آندریاس مانز از کشور سوییس اختصاص یافت.

دکتر حبیب عماری نیز از کشور وموسسه علمی دانشگاه اکول نورمال پاریس به خاطر ارایه طرح ریاضیات برای تصویربرداری رتبه دوم پژوهش های بنیادی جشنواره خوارزمی رابه خود اختصاص داد.

هیات داوران همچنین دوطرح دیگر را به عنوان دارندگان رتبه دوم پژوهش های بنیادی معرفی کرد که جوایز این بخش به طرح استفاده از ذخایز ژنتیکی گیاهی دربیوتکنولوژی درجهت توسعه کشاورزی پایدار متعلق به کازو واتانابه از کشور ژاپن وهمچنین طرح مواد سروی با کاربری دریافت انرژی خورشیدی متعلق به دکتر فدریکو روزی از کشور ایتالیا اعطا شد.

طرح توسعه مواد و پوشش های مقاوم در برابر خوردگی دمای بالا در صنایع پیشرفته متلعق به دکتر مایکل یوهانس شوتز از کشور آلمان نیز موفق به کسب رتبه سوم پژوهش های بنیادی بیست و هشتمین جشنواره بین المللی خوارزمی شد.

مراسم اختتامه بیست و هشتمین جشنواره بین المللی خوارزمی در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در حال برگزاری است.

این دوره از جشنوراه یک طرح شایسته تقدیر نیز داشت که جایزه و لوح سپاس آن به دکتر رحیم تفضلی پژوهشگر ایرانی مقیم انگلستان به خاطر ارایه طرح ارتباطات پهن باند اعطا شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین