|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۳۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
ایران در عرصه بین‌المللی قدرت تعامل را آنچنان بالا برده است که امروز ایران بدون شک بازیگر اول منطقه و یکی از بازیگران اصلی نظام بین‌الملل است.
روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم رضاصالحی‌امیری رئیس کتابخانه ملی نوشت:
 
جامعه در مقطع انتخابات نسبت به ظرفیت‌های آقای دکتر روحانی آگاهی کامل نداشت اما عملکرد 18 ماهه دولت تدبیر و امید، نگاه جامعه را نسبت به شخصیت ایشان تقویت کرد و اگر امروز انتخابات برگزار شود، رای آقای روحانی از 24خرداد92 بیشتر خواهد بود. در عرصه اجتماعی ترمیم شکاف دولت و ملت، افزایش سرمایه اجتماعی، احساس امید به آینده و احیای اخلاق اجتماعی و مهمتر از همه کاهش سطح تخریب و انگ‌زنی را شاهد هستیم. امروز این پدیده تا حدود زیادی از جامعه رخت بربسته است. دولت تدبیر و امید، دولت اخلاق‌مدار است و ادبیات این دولت با دولت گذشته به شکل واضحی تفاوت دارد؛ این مولفه‌ای است که جامعه آن را احساس می‌کنند. امروز تواضع اخلاقی، آداب اجتماعی و تعامل و تکریم جزو مفاهیمی است که دائم در دولت کاربرد دارد و به آن توجه می‌شود. در عرصه فرهنگی، آشتی با اصحاب قلم و نخبگان را می‌بینیم. در کتابخانه ملی از ابتدای سال تا امروز پنج‌هزار نخبه در نشست‌ها، همایش‌ها و مباحث کارشناسی حضور داشتند که در گذشته چنین استقبالی وجود نداشت و این امر یک نوع آشتی با اصحاب قلم محسوب می‌شود. اعلام شد که کتابخانه ملی متعلق به فرهیختگان و نخبگان است و خانه دوم آنهاست. در عرصه فرهنگی مهم‌ترین دستاورد، ارتقای سطح اخلاق اجتماعی است و هم در دولتمردان و هم در مخاطبین یعنی در جامعه ادبیات ارتباطی این دولت مبتنی بر ادبیات اخلاق‌مدارانه است و این موضوع بسیار مهمی است. در ادبیات دولتمردان میزان تبادل مفاهیم اخلاقی را مشاهده کنید که به چه میزان است و دلیلش این است که دولت خودش را خادم مردم می‌داند و از این منظر مردم را حاکم بر کلیت خود در عرصه بین‌الملل ارزیابی می‌کند. امروز تصویر جدیدی در نظام بین‌الملل از ایران شکل گرفته و قدرت تعامل دولت با نظام بین‌الملل به کاهش منازعه و مناقشات بین‌المللی کمک کرده است به نحوی که امروز دنیا از دریچه منزلت و کرامت با ایران سخن می‌گوید و زبان پرخاش از ادبیات جهانی در تعامل با ایران حذف شده است و این سرمایه بزرگی است که ان‌شاءا... در مذاکرات هسته‌ای نیز نتیجه‌ای مثبت خواهد داشت.

 ایران در عرصه بین‌المللی قدرت تعامل را آنچنان بالا برده است که امروز ایران بدون شک بازیگر اول منطقه و یکی از بازیگران اصلی نظام بین‌الملل است. باید به افزایش میزان اعتماد نظام بین‌الملل به دولت و ملت دقت شود که ناشی از همان فضایی است که از سوی دولت تدبیر و امید ایجاد شده است. امروز جامعه شاهد آن است که در فضای بین‌المللی شکل‌گیری یک فضای اعتماد برای حرکت به سمت افقهای جدید بسیار تعیین‌کننده است. نمونه بارز آن، رأی مثبت و قاطع مجمع عمومی سازمان ملل به پیشنهاد رئیس‌جمهور برای مبارزه با خشونت است که این پیشنهاد تبدیل به یک گفتمان جهانی شد. رئیس‌جمهور در سازمان ملل با طرح این مساله یک نوع اعتماد بین‌المللی را نسبت به ایران جلب کرد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین