|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۳۹۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با استفان دمیستورا نماینده دبیر کل سازمان ملل در سوریه بر لزوم و اهمیت ادامه مذاکرات سوری برای حل و فصل سیاسی مسایل این کشور تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، لاوروف روز دوشنبه در این دیدار که در ژنو برگزار شد، در مورد روند حل و فصل سیاسی مسایل سوریه با دمیستورا گفتگو کرد.

نماینده دبیر کل سازمان ملل در سوریه با اشاره به تلاش های خود برای ادامه حل و فصل سیاسی بحران سوریه به مذاکرات اخیر خود با طرف های سوری در قاهره اشاره کرد.

این دیدار به مدت نیم ساعت در پشت درهای بسته انجام گرفت. یک مقام عضو هیات نماینده دبیر کل سازمان ملل در سوریه به خبرنگاران گفت که در این دیدار روند حل و فصل سیاسی-دیپلماتیک مساله سوریه ، آتش بس های محلی در این کشور و تهدید داعش و مقابله با این گروه مطرح و دو طرف در مورد آن گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری روسیا سگودنیا، لاوروف پس از این دیدار با اشاره به دیدارش با وزیران امور خارجه ایران و آمریکا به خبرنگاران گفت: روسیه، ایران ،آمریکا ، سازمان ملل و کشورهای خاورمیانه در مورد ضرورت کمک به مذاکرات سوری به منظور حل مسایل سوریه تفاهم دارند.

وی افزود: در مورد روند حل و فصل سیاسی مسایل سوریه و اجرای توافقنامه مورخه سی ام ژوئن 2012 ژنو برای حل مسایل این کشور و ازسرگیری مذاکرات سوری در دمشق اتفاق نظر داریم.

روسیه از مذاکرات سوری حمایت می کند و دور اخیر این مذاکرات اواخر ماه ژانویه گذشته به مدت چهار روز در مسکو برگزار شد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به تازگی با اشاره به این موضع کشورش بر ضرورت آغاز مذاکرات داخلی سوریه میان گروه های معارض و دولت این کشور بدون مداخله خارجی تاکید کرد.

رییس جمهوری روسیه در گفت وگو با روزنامه مصری الاهرام گفت: برای حل و فصل مسایل سوریه باید مذاکرات میان دمشق و گروه های سیاسی مخالف دولت این کشور آغاز شود.

وی افزود: مسکو و قاهره دیدگاه های مشابهی در مورد اقدامات اولیه برای حل و فصل بحران سوریه دارند. این در وهله نخست به آغاز گفت و گوهای داخلی سوریه بدون هر گونه پیش شرط اولیه و مداخله خارجی و بر اساس اصول توافقنامه 30 ژوئن سال 2012 ژنو مربوط می شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین