|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۳۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲
حسن رکنی گفت: 150 هزار تن ذخیره مرغ منجمد برای تنظیم بازار در کشور وجود دارد که در سنوات اخیر بی‌سابقه بوده است و این میزان مرغ منجمد جایگزین مرغ‌های وارداتی شده است.
به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی ،معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: 150 هزار تن ذخیره مرغ منجمد برای تنظیم بازار در کشور وجود دارد که در سنوات اخیر بی‌سابقه بوده است.

 حسن رکنی در نشستی به منظور بررسی مسائل و مشکلات بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان‌های گرمسار و آرادان، گفت: این میزان مرغ منجمد جایگزین مرغ‌های وارداتی شده است و در سال جاری تاکنون 65 هزار تن مرغ مازاد نیز صادر شده است.

وی افزود: برای حمایت از دامداران نیز  شرایطی  فراهم  شده تا دام های کوچک که قابلیت صادرات دارند صادر شده  و این کار در سال جاری در حال انجام است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به نحوه پرداخت یارانه شیر و تحویل به موقع نهاده‌های مدت‌دار، از پیگیری برای عملیاتی شدن خرید شیر بر اساس قیمت ستاد تنظیم بازار خبر داد.

این مقام مسوول خاطرنشان ساخت: لذا تلاش ما بر این بوده که یارانه مستقیما به حساب دامداران واریز شود که این امر امیدواریم تا پایان سال عملی شود.

در این نشست کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران طی گزارشی در خصوص تمدید مهلت پرداخت وجه جو دام‌های عشایر، ارائه خدمات آبرسانی، بازسازی راه‌های عشایر، استفاده از میان‌بندها برای چرای دام عشایر اظهار کرد: امسال برای حمایت از دامداران عشایر شرایطی فراهم شده تا 500 هزار راس دام کوچک  عشایر صادر شود و این فرصت برای همه دامداران فراهم  است.

همچنین علیرضا اشرفی عضو هیت مدیره شرکت مادر تخصصی در این نشست، از وجود 88 صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی با سرمایه 9 هزار میلیارد ریال خبر داد.

غلامرضا کاتب نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان از اداره کشور در سال جاری با بودجه‌ای به مراتب کمتر از سنوات قبل اشاره کرد و گفت: در شرایط تحریم، کشور باید به دست مردم اداره شود که این مشارکت در ایران حدود 38 درصد است.

وی در ادامه به اقدامات و پیگیری‌های انجام شده از سوی مجلس برای حمایت از بخش کشاورزی در حوزه‌های مختلف پرداخت و افزود: با پیگیری‌های انجام شده برای سال آینده انتقال آب کشاورزی شهرستان‌های گرمسار و ْآرادان از طریق کانال انجام خواهد شد تا جلوی هر گونه دخل و تصرف  گرفته شود.

گفتنی است؛ در این نشست، چهار نفر از بهره‌برداران به نمایندگی از مجموعه بخش کشاورزی به مواردی از جمله تامین نهاده‍های دامی مدت‌دار، تامین گاز و آب برای واحدهای تولیدی، خرید تضمینی محصولات، افزایش سرمایه صندوق‌ها، تمدید مهلت پرداخت وجه نهاده‌ها برای عشایر ، مرمت جاده‌های کوچ‌روی عشایر، فرهنگ‌سازی برای مصرف مرغ در سایز ، الزام  به رعایت الگوی کشت، جلوگیری از افزایش حق‌ آب کشاورزان و پوشش بیمه‌ای بهره‌برداران اشاره و خواستار  پیگیری‌های لازم شدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین