|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۳۹۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
رسانه های روسی اعلام کردند که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با سرگئی لاوروف همتای روس خود، مسکو را تهدید به اعمال تحریم های جدید کرد.
به گزارش رسانه های روسی ازجمله شبکه تلویزیونی روسی تی.وی.سی، کری روز دوشنبه پس از دیدار با وزیر امور خارجه روسیه در ژنو در جمع خبرنگاران گفت: از لاوروف خواستم دولتمردان روسیه و جدایی طلبان شرق اوکراین توافقنامه مینسک را اجرا کنند.

وی افزود: آنها باید توافقنامه مینسک را در همه نقاط شرق اوکراین ازجمله مناطق دبالتسوا و ماریوپول و سایر مناطق راهبردی دونباس رعایت کنند.

وزیر خارجه آمریکا گفت: به لاوروف اعلام کردم اگر روسیه این گونه رفتار نکند عواقبی به همراه خواهد داشت که بر اقتصاد این کشور تاثیر می گذارد.

وزیران خارجه روسیه و آمریکا امروز دو بار در ژنو دیدار کردند و مساله اوکراین محور مذاکرات دو طرف را تشکیل می داد.

لاوروف پس از دیدار با کری به خبرنگاران گفت: از طرف آمریکایی خواستم از نفوذ خود بر دولت کی یف برای اجرای مفاد توافقنامه مینسک استفاده کند.

وی افزود: دولت اوکراین باید به تعهد خود در اجرای اصلاحات سیاسی و تعیین موقعیت ویژه برای منطقه دونباس پایبند باشد.

در همین حال به گزارش وزارت خارجه روسیه در دیدار لاوروف و کری علاوه بر مساله اوکراین، مذاکرات هسته ای ایران برای عقد توافق جامع، مساله سوریه و تهدید ناشی از گروه تروریستی داعش مطرح و دو طرف در مورد این مسایل گفتگو و مذاکره کردند.

وزارت خارجه روسیه همچنین در گزارش کوتاهی از دیدار امروز وزیر خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در ژنو خبر داد که در آن دو طرف در مورد دورنمای مذاکرات هسته ای ایران و برخی مسایل بین المللی و موضوعات دوجانبه گفت و گو کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین