|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۵
کد خبر: ۳۹۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۱
وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی و تلاش دانشگاه‌ها در این راستا گفت: رشد اقتصاد مستلزم مشارکت جدی دانشگاهیان در فرایند اقتصاد پایدار است.
علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و امور دارایی در هشتادمین سال تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران اظهار داشت: هشتادمین سال تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران و صد و شصت و سومین مادر دانشگاه‌ها، دارالفنون که به حق مادر دانشگاه تهران است را تبریک می‌گویم.

وی افزود: دانشگاه تهران در 80 سال گذشته همواره در سطح دانش، تربیت دانشمندان، فعالیت‌های تحقیقاتی، علمی و اساسی و کارشناسان نقش بی‌بدیلی داشته‌ و همواره محل تمرکز تلاش‌ها و فعالیت‌های استقلال‌طلبانه و آزادیخواهانه مردم شریف در سال‌های گذشته بوده است.

وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: خون شهدا و مداد علما در این دانشگاه زمینه پیشرفت و تعالی را داشته است.

طیب‌نیا با اشاره به اینکه از 36 سال پیش وارد محیط دانشگاه تهران شدم و در آن درس خوانده‌ام، گفت: زندگی‌ام را مرهون و درهم‌تنیده با این دانشگاه بودم لذا در آن دوران دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب کردم.

وی افزود: در آن سال‌ها اوج فعالیت‌های مردم و مبارزان مردم در انقلاب را می‌دیدیم که در این شرایط دانشگاه تهران نقش مهمی را ایفا می‌کرد و شاهد بودیم که بسیاری از اساتید ما در آن دوران به شهادت رسیدند.

وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به اینکه این دانشگاه در گذشته و در نهضت‌های علمی و جریانات سیاسی همواره نقش ایفا کرده‌ است، یادآور شد: انتظار می‌رود این دانشگاه در آینده و در پیشرفت توسعه و تعالی کشور نیز نقش پیشروی خود را حفظ کند و ادامه دهد.

طیب‌نیا با بیان اینکه در سال گذشته و در چنین ایامی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب اعلام شد، گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصادی پایدار، درون‌گاه و برون‌نگر است که موقعیت خوبی را برای  ایران در عرصه بین‌المللی فراهم کند. این مهم فراهم نیست مگر با تلاش جدی دانشگاهیان، فرهیختگان و به خصوص دانشگاه تهران.

وی افزود: مفهوم توسعه نیاز به تعریف مجدد دارد و نیازمند تعیین مولفه‌های مطلوب از مظهر ارزش‌های اسلامی و واقعیت‌های موجود هستیم که این مستلزم تلاش و حضور جدی دانشکده‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی است.

وزیر اقتصاد و امور دارایی افزود: رشد اقتصادی پایدار از طریق افزایش بهره‌وری امکانپذیر است، در گذشته و در بسیاری از دوران‌ها رشد اقتصاد منفی بوده است برای افزایش بهره‌وری نیازمند استفاده شایسته از دانش و فناوری در فرایند تولید هستیم.

طیب‌نیا گفت: ترویج مکارم اخلاقی و الگوی مطلوب در این راستا مستلزم این است که از ادبیات، علوم انسانی و هنر استفاده کنیم و رسیدن به رشد اقتصادی مستلزم مشارکت جدی دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌هاست.

وی در پایان گفت: امیدواریم این دانشگاه همان‌طور که تاکنون نقش خود را در این زمینه ایفا کرده است، در گذشته نیز نقش خود را به خوبی ایفا کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین