|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۳۹۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
عضو هیت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: مسجد یک پایگاه بزرگ معنوی است که این پایگاه بزرگ معنوی می تواند نقش عظیم و سازنده ای در تربیت نسل جوان در امور دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و حفظ حقوق شهروندی در جامعه ایفا کند .
حجت السالام محسن غرویان عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه، با اشاره به نقش مساجد و حقوق شهروندی گفت: مسجد به عنوان یک پایگاه دینی و مذهبی برای مردم دارای جایگاه با اهمیتی است و یکی از حقوق شهروندی مردم این است که باورهای دینی و مذهبی خودشان را به وسیله مسجدزنده نگه  دارند.


وی افزود: حق بهره مندی از امور دینی یکی از حقوق شهروندی است که انسانها نیاز دارند به آن باورها و عبادات و مناسک و غیره توجه داشته باشند .


عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: مسجد که جایگاهی برای تجلی نیازهای دینی مردم است باید به عنوان یک پایگاه دینی و مذهبی و مؤثر در حفظ حقوق شهروندی باید مردم مرتبط باشند چرا که مسجد به عنوان یک پایگاه دینی و مذهبی می تواند ضامن حفظ و تثبیت حقوق شهروندی باشد.

حجت الاسلام غرویان تصریح کرد: مساجد نیز باید در حفظ  حقوق شهروندی تلاش داشته و اجازه ندهند صدای بلندگوهای مساجد سبب آزار همسایگان شود که این به نوعی عدم توجه به حقوق شهروندی است.

 

وی اظهار داشت: طراحی ساخت مساجد در خیابانهای اصلی و پرترافیک،باید به گونه ای باشد که  حقوق متقابل میان مسجد و مردم رعایت شود .

 

عضو هیت علمی جامعه المصطفی العالمیه یاد آور شد: یکی از حقوق مهم شهروندی در باب مسجد این است که وقتی مردم به مسجد می روند یک بهره معنوی از مساجد داشته باشند  و بتوانند علاوه بر انجام فرائض دینی خود به  معارف دینی و مذهبی زیادی  دست پیدا کنند.

 

حجت الاسلام غرویان خاطر نشان ساخت: متاسفانه در برخی مساجد چندان به مباحث دینی و مذهبی مردم توجه ندارند و تنها قریضه نماز برگزار می شود  که با توجه به این امر مردم گاها هنگام خروج از مساجد چیزی کسب نمی کنند و بهره نمی برند که مسئولین فرهنگی و دینی باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند.

 

وی عنوان کرد: باید برای ایجاد و تببین جایگاه حقوق شهروندی دربین مردم مراسم سخنرانی، منبرها و دروس حوزوی در مساجد برگزار و به گونه ای باشد که مردم علاوه بر انجام فریضه نماز در این مراسمات شرکت و خروجی معنوی خوبی در کسب معراف دینی، مذهبی داشته باشند.

 

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی ابراز داشت:  مسجد یک پایگاه بزرگ معنوی است که  این پایگاه بزرگ معنوی می تواند نقش عظیم و سازنده ای در تربیت نسل جوان در امور دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ایفا کند .

 

حجت الاسلام غرویان گفت: مردم اگر هنگام ورود به مسجد به اثرات سازنده عبادت توجه کنند قطعا هنگام خروج تفاوت قابل توجهی در رفتار، اخلاق و منش خود خواهند دید و کمک می کند در برخورد با دیگر افراد جامعه و رعایت حقوق شهروندی در جامعه دینی و اسلامی ثابت قدم باشند.

منبع: شبستان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین