|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۳۹۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از لباس ایرانی به عنوان نماد فرهنگ، اخلاق و هنر ایرانی نام برد.
حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران، گفت: تمدن ایرانی و اسلامی در طول تاریخ به لحاظ مد و لباس سر‌آمد بوده است و لباس ایرانی هم با جلوه‌های اخلاقی فرهنگی، هنری و زیبایی شناسی همراه بوده است.
 
وی با بیان اینکه لباس ایرانی، در دنیا به عنوان لباس مناسب شناخته شده است گفت: لباس ایرانی لباس مناسبی است که همه ابعاد زیبایی شناختی، اخلاق مداری و فرهنگ دوستی را در خود گنجانده است.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم در تولید پوشاک در دنیا برندسازی کنیم و مدعی باشیم که فرهنگ ایرانی اسلامی می‌تواند دارای توانمندی دیگری برای رقابت با برند‌های مختلف جهانی است.
 
نوش‌ آبادی اظهار داشت: ایرانی که امروز در آن زندگی می‌کنیم می‌تواند در طراحی مد و لباس خود را در میان تمام برندهای دنیا آماده‌ی رقابت نشان دهد و البته لازمه این امر مشارکت تمام دستگاه‌های زیربط است.

معاون امور پارلمانی وزارت ارشاد تأکید کرد: ما لباس و پوشاک را فقط یک تن پوش نمی‌دانیم اما این یکی از فلسفه‌های پوشش است که تن و جسم آدمی از آسیب‌ها در امان باشد، مد و لباس ایرانی همیشه همراه خودش فرهنگ و هویت اسلامی و ایرانی را عرضه کرده است.

وی افزود: پوشاک و مد برای کشورها هویت است. مد و لباس ایرانی باید همان طور که مسئولان ارشد نظام و مقام معظم رهبری در نظر دارند در ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی سهیم باشد.
وی با بیان اینکه مد و لباس مقوله فردی نیست گفت: لباس می‌تواند ابعاد اجتماعی، بین‌المللی و ابعاد فرهنگی هم داشته باشد که فکر می‌کنیم در این زمینه مراکز توانمند داریم.
 
وی در پاسخ خبرنگار ما در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های مد و لباس گفت: برگزاری این گونه‌ نمایشگاه‌ها که می‌تواند به بستر‌سازی این فرهنگ کمک کنند قابل تقدیر است، این نمایشگاه و جشنواره به معرفی مدل صحیح پوشاک ایرانی و طراحی و عرضه بهترین مدلها و طراحیها از سوی هر مؤسسه و نهاد به هویت بخشی مدل‌های ایرانی و اسلامی کمک خواهد کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین