|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۳۹۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
معاون اول رییس جمهوری پس از ارایه گزارش وزیر آموزش و پرورش درخصوص تعداد کودکان بازمانده از تحصیل در کشور، بر لزوم رفع این مشکل با جلب مشارکت خیرین تاکید و خاطرنشان کرد: مردم ایران انگیزه زیادی برای انجام کارهای خیر دارند و اگر معضلاتی از این دست به خوبی برای مردم تشریح شود
از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری ظهر امروز (دوشنبه) در جلسه شورایعالی رفاه و تامین اجتماعی با اشاره به طرح مشترک وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی برای تامین مسکن اجتماعی و حمایتی ویژه اقشار کم درآمد، این طرح را مثبت ارزیابی کرد و افزود: اگر دولت و نهادهای مردمی قدمی برای تامین مسکن طبقه ضعیف جامعه بر ندارد، مشکل مسکن این اقشار همچنان باقی خواهد ماند.

وی اظهار داشت: این طرح به دلیل آنکه وابستگی اندکی به منابع دولتی دارد و بیشتر متکی به منابع نهادهای حمایتی است، می تواند آثار مثبتی به همراه داشته و طرح موفقی در حوزه مسکن باشد.

معاون اول رییس جمهوری همچنین پس از ارایه گزارش وزیر آموزش و پرورش درخصوص تعداد کودکان بازمانده از تحصیل در کشور، بر لزوم رفع این مشکل با جلب مشارکت خیرین تاکید و خاطرنشان کرد: مردم ایران انگیزه زیادی برای انجام کارهای خیر دارند و اگر معضلاتی از این دست به خوبی برای مردم تشریح شود و خیرین مطلع شوند که گروهی از کودکان به دلیل مسایل اقتصادی از تحصیل محروم می شوند، قطعاً در این زمینه گام برخواهند داشت و در رفع این مشکل به دولت کمک خواهند کرد.

جهانگیری با ابراز تاسف از تبدیل بخشی از کودکان بازمانده از تحصیل به کودکان کار، ضرورت ساماندهی هرچه بیشتر آنها را مورد تاکید قرار داد و از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست که این موضوع را در یکی از دستورات جلسه شورا قرار دهد تا با حضور مسوولین و دستگاههای مربوطه، راهکاری اساسی برای حل این مشکل بدست آید.

در این جلسه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گزارش جامعی از طرح مشترک این وزارتخانه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تامین مسکن اقشار کم درآمد به ویژه معلولان، مستمری بگیران، مددجویان تحت پوشش بهزیستی، کارگران و بازنشستگان ارایه کرد.

وی گفت: مبنای اصلی این کار استفاده از تجربیات موفق در دنیا و نیز بازگشت به فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر محرومیت زدایی و تامین مسکن محرومان است.

آخوندی با بیان اینکه در این طرح اشکالات و نواقص طرح مسکن مهر رفع شده است، تصریح کرد: در این طرح متصدی اصلی و مباشر، نهادها و دستگاههای حمایتی هستند و دخالت دولت و وزارت راه و شهرسازی به حداقل رسیده است.

وی همچنین از وجود نظام های تامین زمین، تامین مالی و نظارت در این طرح خبر داد و افزود: وظیفه پایش و ارزیابی پیشرفت پروژه بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پیگیری و هماهنگی حسن انجام کار به عهده وزارتخانه های راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود.

در ادامه این جلسه آیین نامه مدیریت بانک اطلاعات نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پس از ارایه گزارش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کلیات این آیین نامه به تصویب رسید.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت تشکیل و راهبری پایگاه اطلاعات جامع رفاه و تامین اجتماعی گفت: زمانی می توانیم نظام رفاهی و اثر بخشی داشته باشیم که از جمعیت کشور شناسایی و اطلاعات کافی داشته باشیم.

وی با اشاره به تجربه موفق چند کشور در کاهش فقر اقتصادی، اهتمام اصلی این کشورها را تکمیل بانک اطلاعات جمعیتی عنوان کرد و گفت: میزان منابع در نظام رفاهی همه موضوع نیست بلکه شناسایی جمعیت، تدوین نقشه راه، هماهنگی در اجرا و ارزیابی و نظارت نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ارایه گزارش درباره تعداد کودکان بازمانده از تحصیل در کشور از سوی وزیر آموزش وپرورش و توضیح در مورد علل این امر از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که پس از بحث و تبادل نظر و اعلام دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش در کاهش تعداد کودکان بازمانده از تحصیل، پیشنهادات و دیدگاههای مختلف برای رفع این مشکل مطرح شد.

گفتنی است وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه حضور داشتند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین