|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۳۹۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
همایش ایران و جنگ جهانی اول به مناسبت یکصدمین سال نقض بی طرفی ایران در جنگ جهانی اول، در ساختمان آرشیو سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می شود.
معاونت اسناد ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با مشارکت مجمع هماهنگی کانون های اسنادی و تاریخ پژوهی کشور ( مهتاب) ، همایش ایران و جنگ جهانی اول را برگزار می کند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، معاونت اسناد ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی با همکاری انجمن پژوهشگران تاریخ، پژوهشکده اسناد، انجمن ایرانی تاریخ، انجمن زنان پژوهشگر تاریخ و مجمع هماهنگی کانون های اسنادی و تاریخ پژوهی کشور ( مهتاب) ، همایشی را به مناسبت یکصدمین سالگرد نقض بی طرفی ایران در جنگ جهانی اول برگزار می کند.

بر اساس این گزارش در حاشیه این همایش، اسنادی از جنگ جهانی اول و اسنادی از دوره قاجار در سالن دایمی نمایشگاه آرشیو ملی در معرض دید قرار خواهد گرفت.

یکصدمین سال نقض بی طرفی ایران در جنگ جهانی اول، سه شنبه 12 اسفند از ساعت 8:30 تا 15 در ساختمان آرشیو ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی به آدرس: بزرگراه شهید حقانی ( شرق به غرب) نبش خیابان کوشا، ساختمان آرشیو ملی ایران برگزار می شود.



** بازدید سفرای بلژیک و گرجستان از کتابخانه ملی

فرانسوا دله سفیر بلژیک در تهران و همچنین ایوسب چاخواشویلی سفیر جمهوری گرجستان در تهران، ضمن ملاقات با صالحی امیری از کتابخانه ملی نیز بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، صالحی در دیدار با سفیر بلژیک، ضمن تشریح وظایف و عملکرد سازمان اسناد و کتابخانه ملی، بر همکاری های دوجانبه تأکید کرد و از همتای بلژیکی خود دعوت کرد تا از کتابخانه ملی بازدید کند.

صالحی امیری همچنین بر گسترش فعالیت های سازمان متبوع در عرصه بین المللی تأکید کرد و خواستار تعامل با کتابخانه ملی بلژیک برای افزایش همکاری های فی مابین شد.

بر اساس این گزارش محمد سلطانی فرمسئول امور بین الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی نیز در این دیدار، نقش دیپلماسی فرهنگی را در عرصه روابط کشورها مهم دانست و به ارایه تاریخ حضور بلژیکی ها در ایران پرداخت.

وی همکاری های مشترک فرهنگی همچون برگزاری نمایشگاه مشترک و همایش های فرهنگی مشترک را مسیری برای گسترش همکاری های دوجانبه دانست.



** برنامه های اندیشگاه فرهنگی در روز سه شنبه

اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی در روزسه شنبه 12 اسفندماه میزبان چهار نشست خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، هفدهمین نشست گروه پژوهش های اسلام شناسی و ایران شناسی با عنوان ' آشنائی با نخستین موزه اسباب بازی های ایرانی ' با سخنرانی زتشت هوش ور از ساعت 10 تا 12 درسالن اندیشگاه فرهنگی برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، در ادامه نشست های سه شنبه، دومین نشست ' اقتصاد سیاسیِ توسعه در ایران امروز ' با سخنرانی دکتر محسن رنانی از ساعت 14 تا 16 در سالن فرهنگ مرکز همایش های کتابخانه ملی برگزار خواهد شد.

همچنین ششمین جلسه کلاس ' کارگاه ترجمه متون علوم انسانی ' با تدریس حسین کیانی ازساعت 14:30 تا 16 در سالن اندیشگاه فرهنگی برگزار می شود .

در آخرین نشست روز سه شنبه اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی درهمکاری با انتشارات علمی وفرهنگی میزبان ' بزرگداشت استاد سیروس پرهام' خواهد بود که این مراسم از ساعت 17 تا 19 در سالن فرهنگ مرکز همایش های کتابخانه ملی برگزار خواهد شد.

سیروس پرهام به عنوان اولین رییس سازمان اسناد ملی ایران در سال 1349 محسوب می شود که در مراسم فردا با حضور سیدرضا صالحی از وی تقدیر می شود.

بر اساس این گزارش شرکت در این نشست ها برای همگان آزاد است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین