|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۶
کد خبر: ۳۹۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
وزیر رفاه، کار و تعاون اجتماعی با بیان اینکه دومین مصوبه امروز جلسه شورای عالی رفاه، تدوین نقشه رفاه و فقر کشور بود توضیح داد: برای این که سیاست‌گذاری رفاه منسجم باشد نیازمند نقشه رفاه و فقر کشور با همکاری مرکز آمار بودیم.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از تصویب آیین نامه تشکیل و راهبری پایگاه اطلاعات نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی خبر داد.

 علی ربیعی پس از جلسه امروز شورای عالی رفاه گفت: جلسه امروز به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد که در این جلسه در مورد موضوعاتی تصمیم‌گیری و برخی موارد برای کار کارشناسی بیشتر به جلسات آینده موکول شد.

ربیعی با اشاره به این که متاسفانه یکی از مشکلات در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه ریزی‌های رفاهی فقدان آمار اطلاعات لازم است تصریح کرد: تکالیف قانونی متعددی برای تشکیل بانکهای اطلاعاتی و شناسایی خانوارها صورت گرفته بود که هزینه‌های زیادی در دستگاههای مختلف اجرایی برای جمع آوری اطلاعات آن انجام شده بود. بنابراین قرار شد بانکها به صورت متمرکز برای امر سیاست‌گذاری رفاهی یا اجتماعی با آیین نامه تشکیل پایگاه اطلاعات فعالیت کند و از این طریق می‌توانیم برای برنامه ریزی‌ها و سیاست‌های رفاهی مثل یارانه و مسکن و شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل، بیمه و مسئولیت دستگاه‌های حمایتی بهره بگیریم.

وی افزود: این شورای راهبردی دارای کمیته‌های مختلف با حضور دستگاههای مختلف دولتی است که زیر ساختهای آن در وزارت مخابرات وجود دارد و وزارت مخابرات مسئولیت ایجاد زیر ساختهای فنی آن را بر عهده دارد.

وزیر رفاه، کار و تعاون اجتماعی با بیان اینکه دومین مصوبه امروز جلسه شورای عالی رفاه، تدوین نقشه رفاه و فقر کشور بود توضیح داد: برای این که سیاست‌گذاری رفاه منسجم باشد نیازمند نقشه رفاه و فقر کشور با همکاری مرکز آمار بودیم که قرار شد تا نیمه دوم سال 94 بتوانیم این نقشه را برای کاهش نابرابری ها تدوین کنیم و برنامه ریزی‌های آن را انجام دهیم چرا که یکی از مشکلات اساسی موجود تاکنون نداشتن نقشه و بانک منسجم برای سیاست‌گذاری‌ها بوده است.

ربیعی همچنین با اشاره به این که در جلسه‌ امروز در مورد تابعیت دادن و نوعی کارت شناسایی به افرادی که مادران ایرانی دارند، تصمیم‌گیری شد گفت: مطالعات نشان داده است بخشی از فرزندانی که مادرانشان ایرانی هستند حتی از تحصیل باز می‌مانند لذا در جلسه امروز قرار شد برای این نوع از افراد طرحی در دبیرخانه شورای عالی رفاه تهیه شود تا در جلسات آتی ارائه شود.

وی با اشاره به این که در جلسه امروز گزارشی از سوی آموزش و پرورش برای سیاست‌های رفاهی درآموزش و پرروش و مبارزه با بی‌سوادی نیز ارائه شد، تصریح کرد: در جلسه امروز نظام چند لایحه تامین اجتماعی نیز کلیاتش مطرح شد که در جلسات آتی تصویب خواهد شد.

ربیعی خاطر نشان کرد: در جلسه امروز شورای عالی رفاه موضوعی با وزارت مسکن در مورد نحوه چگونگی حمایت از بخش‌هایی که توانایی حاضر شدن در بازار پرقیمت مسکن را ندارند نیز مطرح شد که تصویبش به جلسه‌ هیات دولت در روز چهارشنبه موکول شد و بعد از جلسه هیات دولت به تفسیر در رابطه با آن توضیحات لازم ارائه خواهد شد.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین