|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۳۹۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
او با بیان اینکه ناروایی هایی بر جبهه اصلاحات روا داشته می شود و فشارهایی بر رسانه های اصلاح طلب وارد می شود می افزاید: البته همیشه مظلومیت کارساز بوده و ما امیدواریم مظلومیت اصلاح طلبان این بار هم کارساز شود.
به نوشته سایت خبری پارسینه ،از مدتی پیش اصولگرایان با تمام توان در پی رسیدن به وحدت نظر در بین جریانات مختلف اصولگرایی تلاش هایی را آغاز کرده اند تا بتوانند برای چهارمین بار بعد از مجلس ششم اکثریت غالب پارلمان را به دست بگیرند اما این بار اصلاح طلبان هم به تکاپو افتاده اند تا بتوانند درصد نفوذ خود در مجلس آینده را افزایش دهند و شاید از این طریق به عرصه سیاست بازگردند.

 کمتر از یک سال آینده انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی برگزار می شود؛ انتخاباتی که گمانه زنی ها در مورد آن پس از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم رنگ و بوی دیگری گرفت و بسیاری این تحلیل را ارائه کردند که با روی کار آمدن دولتی اعتدال گرا مجلس آینده در اختیار جریان های معتدل قرار خواهد گرفت.

از مدتی پیش اصولگرایان با تمام توان در پی رسیدن به وحدت نظر در بین جریانات مختلف اصولگرایی تلاش هایی را آغاز کرده اند تا بتوانند برای چهارمین بار بعد از مجلس ششم اکثریت غالب پارلمان را به دست بگیرند اما این بار اصلاح طلبان هم به تکاپو افتاده اند تا بتوانند درصد نفوذ خود در مجلس آینده را افزایش دهند و شاید از این طریق به عرصه سیاست بازگردند.

در این میان اصلاح طلبان می گویند که شرایطشان برای رقابت در انتخابات مجلس با اصولگرایان برابر نیست و همتایان اصولگرای آنها از امکانات و شرایط بهتری برای حضور در رقابت های سیاسی انتخابات مجلس برخوردارند؛ موضوعی که اصولگرایان آن را رد می کنند و معتقدند فضای برابری برای رقابت های انتخابات مجلس دهم فراهم است.

ما امیدواریم مظلومیت اصلاح طلبان این بار هم کارساز شود

محمدرضا تابش نماینده اصلاح طلب مجلس نهم در همین رابطه به پارسینه می گوید: متاسفانه ما با محدودیت ها و تنگناهای زیادی مواجه هستیم و از آن طرف جناح رقیب از امکانات بسیار زیادی درون حاکمیت برخوردار است. اینکه افراد از ستاد نماز جمعه مسوول وفاق بین اصولگرایان شوند یا شبکه های رادیو و تلویزیونی با جهت گیری های خاص چهره ها و افرادی را مطرح کنند نشان دهنده تفوق مالی و تبلیغی آنها بر اصلاح طلبان است.

او با بیان اینکه ناروایی هایی بر جبهه اصلاحات روا داشته می شود و فشارهایی بر رسانه های اصلاح طلب وارد می شود می افزاید: البته همیشه مظلومیت کارساز بوده و ما امیدواریم مظلومیت اصلاح طلبان این بار هم کارساز شود و خود مردم به مدد اصلاح طلبان بیایند زیرا از نظر امکانات مالی و تبلیغاتی و پایگاه هایی که در اختیار جبهه اصولگرایی قرار دارد و ما از آن بهره مند نیستیمٰ بالانسی برقرار نیست.

تابش معتقد است: علی رغم اینکه دولت تغییر کرده و ما از نگرش های دولت در رفع تنگناها و مشکلات و خارج شدن فضای کشور از حالت امنیتی قدردانیم اما همواره این محدودیت ها در شهرستان ها و استان ها بر اصلاح طلبان روا داشته می شود. اینکه جلسات تشکیل نشود و فلان شخصیت به نشست ها دعوت نشود از جمله تنگناها و محدودیت هایی است که ناگفته و نانوشته اعمال می شود. در این شرایط بضاعت ما بیشتر از این نیست که بتوانیم فعالیت های گسترده ای را سامان دهیم مگر اینکه خود دولت و سایر بخش ها در حاکمیت این تنگناها را رفع کنند.

رئس کمیسیون فرهنگی مجلس:اصلاح طلبان از ابزارهای رسانه ای استفاده کامل را میکنند و همین الان روزنامه های زنجیره ای زیادی را در اختیار دارند

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک عضو جامعه روحانیت مبارز نیز در همین رابطه به پارسینه میگوید که اگر جریانات سیاسی در هر انتخاباتی بر اساس قانون رفتار کنند، شرایط هم برای آنها یکسان خواهد بود.

او می افزاید: کشور ما بر اساس قوانین و مقررات مصوب مجلس و مورد تایید شورای نگهبان اداره میشود. از جمله این قوانین، قوانین انتخاباتی در رابطه با شرایط انتخاب کننده، انتخاب شونده و اجرای انتخابات است. قطعا اگر جریاناتی بخواهند سهم خواهی کنند یا قانون گریزی کنند ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید همانطور که در فتنه ٨٨ این اتفاق افتاد بنابراین آنچه مهم است عمل به قانون است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است: منطبق بودن هر جریانی بر اجرای قانون باعث میشود شرایط برای همه براساس قانون یکسان باشد و همه بتوانند از این شرایط برابر استفاده کنند، بنابراین عملکرد هر جریان در ارتباط با اجرای قانون مورد بررسی قرار میگیرد، مگر جریاناتی که بخواهند براساس اهداف خاص خود به میدان بیایند.

سالک درباره اینکه گفته میشود اصولگرایان امکانات ، رسانه و ابزار تبلیغی بیشتری از اصلاح طلبان در اختیار دارند نیز میگوید: اصلاح طلبان از ابزارهای رسانه ای استفاده کامل را میکنند و همین الان روزنامه های زنجیره ای زیادی را در اختیار دارند.

منبع: پارسینه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین