|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۳۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۳
وزارت امور خارجه افغانستان روز یکشنبه سفیر پاکستان در کابل را برای اعلام مراتب اعتراض رسمی به دولت اسلام آباد درخصوص بازداشت چند دیپلمات افغان در شهر پیشاور، احضار کرد.
وزارت امور خارجه افغانستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: سید ابرار حسین سفیر پاکستان در اسلام آباد در باره موضوع بازداشت و اذیت و آزار چهار نفر از دیپلمات های کنسولگری افغانستان در شهر پیشاور از سوی پلیس پاکستان، به وزارت امور خارجه احضار شد.

اعتراض رسمی دولت کابل به اسلام آباد در شرایطی انجام شده است که پاکستان در تلاش است تا طالبان افغانستان را تشویق به حضور در پای میز مذاکره با دولت کابل کند.

وزارت امور خارجه افغانستان، بازداشت دیپلمات های افغان در شهر پیشاور را نقض آشکار اصول روابط دیپلماتیک از سوی طرف پاکستانی دانست.

پلیس پیشاور پاکستان نیز تایید کرده است که در میان دهها نفر از شهروندان افغان بازداشت شده در این شهر، چهار دیپلمات هم حضور داشته اند. این افراد روز پنجشنبه گذشته بازداشت شده اند.

حکمت خلیل کرزی معاون وزیر امور خارجه افغانستان ضمن اعلام مراتب اعتراض شدید کابل به سفیر پاکستان، اظهار داشت که روابط و همکاری های دو کشور وارد فصلی تازه شده است و نباید با انجام اقدامات نسنجیده، روند بهبود روابط را خدشه دار کرد.

معاون وزیر امور خارجه افغانستان همچنین نگرانی جدی کابل را مبنی بر آزار و اذیت مهاجرین افغان در پاکستان از سوی پلیس این کشور مورر تاکید قرار داد و خواستار توقف آن شد.

روابط افغانستان و پاکستان از زمان آغاز ریاست جمهوری اشرف غنی، رو به بهبود است و ابرهای بی اعتمادی میان دو کشور که در دوره 13 سال حکومت حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان، همواره بر فضای روابط دو همسایه سایه افکنده بود، درحال کنار رفتن است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین