|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۳۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از کاهش بودجه اختصاصی به حوزه فرهنگی و اجتماعی گفت: بودجه فرهنگی شهر جوابگوی نیازها نیست.
مجتبی شاکری در جریان برگزاری یکصد و سی و ششمین جلسه شورا با انتقاد از کاهش بودجه اختصاصی به حوزه فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: باید قبول کنیم حجم فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهر بسیار بالاست اما بودجه‌های در نظر گرفته شده بسیار اندک است.

وی افزود: این در حالی است که بسیاری از علما و رؤسای حکومتی وضعیت فرهنگی کشور را مساعد نمی‌دانند. بنابراین جا دارد که در بودجه شهرداری توجه ویژه‌ای به بودجه‌های فرهنگی و اجتماعی شود.

شاکری در ادامه به اعلام شماره حسابی از سوی مجریان و دست‌اندرکاران چاپ قرآن کریم برای این منظور اشاره کرد و گفت: برای آن‌که 10 میلیون حافظ کل قرآن تربیت کنیم، نیاز است، قرآن‌های استاندارد چاپ شود.

وی پیشنهاد داد، شهردار تهران در این زمینه کمک‌هایی داشته باشد.

شاکری در ادامه تذکرات خود خاطرنشان کرد: در آستانه، سالگرد ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که بر اساس بند 1 اصل 110 قانون اساسی ابلاغ شده است، قرار داریم.

بینابراین پیشنهاد می‌شود به عنوان مجموعه‌ای اقتصادی، اجتماعی و مصرفی،  تکلیفمان را نسبت به سیاست‌های ابلاغی مشخص کنیم و در برنامه‌ریزی‌ها مشخص شود که در چه مواردی این سیاست‌های 24 گانه را رعایت کنیم.

*نامگذاری خیابانی به نام دهخدا به مناسبت شصتمین سالگرد درگذشتش

احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر با اشاره به فعالیت‌ها و اثر جهانی لغتنامه دهخدا که از علامه علی‌اکبر دهخدا بر جای مانده است، افزود: حیف است که در سطح شهر تهران خیابانی برازنده این استاد بزرگ، نامگذاری نشده است.

وی پیشنهاد داد با توجه به این‌که در آستانه شصتمین سالگرد در گذشت این علامه ادبیات فارسی قرار داریم خیابانی به نام وی نامگذاری شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین