|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۳۹۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
استاندار گیلان با بیان اینکه نرخ تورم استان به ۱۲.۷ درصد رسیده و ۲.۵ درصد از متوسط کشوری پایین‌تر است، گفت: کارگروه ویژه چای ایران در رشت تشکیل می‌شود.
محمدعلی نجفی بعداز ظهر امروز در چهارمین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سالن اجتماعات استانداری گیلان با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی یکی از مباحث اساسی در مقابله با پدیده شوم قاچاق کالا است، اظهار داشت: وظیفه اطلاع‌رسانی و تبلیغات بر عهده رسانه ملی است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره جلوگیری از قاچاق کالا و حمایت از تولید داخلی، افزود: حساسیت مسائل چای به حدی بالا است که معاون برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس جمهور برای حل این مسائل اعلام آمادگی کردند.

استاندار گیلان با اشاره به مکاتبات انجام شده در زمینه حل مسائل چای در سطح کشور، گفت: امسال 14 هزار تن چای تولید شد و مصرف چای در داخل کشور بین 100 تا 120 هزار تن است.

نجفی با بیان اینکه قیمت چای پنج تا شش دلار است، تصریح کرد: چای صنعتی در بازار 60 سنت به فروش می‌رسد و چای مرغوب ایرانی سه تا چهار دلار است علاقمند به افزایش قیمت چای هستیم.

وی با اشاره به اینکه نگران اندیشه مدیریتی در سازمان چای کشور نیستیم، افزود: نگاه سازمان چای، استانداری، جهاد کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی حل مشکل است.

استاندار گیلان با بیان اینکه هفته آینده جلسه‌ای با موضوع چای و حل مشکلات آن در استانداری تشکیل می‌شود، گفت: در این کارگروه دادگستری، نیروی انتظامی و دستگاه‌های مرتبط حضور دارند تا مسائل و مشکلات چای بررسی شود.

نجفی با اشاره به اینکه نرخ تورم استان به 12.7 درصد رسیده است، تصریح کرد: نرخ تورم گیلان 2.5 درصد از متوسط کشوری کاهش یافت، نرخ تورم کشور 15.2 درصد است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین