|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۳۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اختلاف دانشگاه شیراز و علوم پزشکی در مورد بخشی از زمین‌های دانشگاه گفت: مرحوم نمازی این زمین را برای ساخت بیمارستان وقف کرده است.
محمدهادی ایمانیه بعدازظهر امروز در نشست خبری درباره اختلاف نظر دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی این شهر پیرامون بخشی از زمین‌های دانشگاه اظهار داشت: مرحوم نمازی زمانی که مشکلات مردم شیراز را در بحث بهداشت و درمان می‌بیند تصمیم می‌گیرد بخشی از املاک خود را به بیمارستان تبدیل کند و در محدوده بیمارستان فعلی زمینی می‌خرد و بیمارستان نمازی کنونی را می‌سازد.

وی با بیان اینکه در آن زمان پل نمازی هنوز زده نشده بود، گفت: مرحوم نمازی تمام این زمین‌ها را تا بلوار چمران، رصدخانه شیراز و ساختمان مدیریت دانشگاه شیراز رقبه به رقبه می‌خرد و تقریبا 300 قطعه زمین را می‌خرد و وقف بیمارستان نمازی می‌کند و تمامی وقف‌ها مشخص است.  

ایمانیه با بیان اینکه کل زمین‌های خریداری شده توسط مرحوم نمازی 400 هکتار بوده است، افزود: دانشگاه شیراز سال 39 شروع به کار کرده یعنی قبل از اینکه دانشگاه شکل بگیرد این زمین‌ها خریداری شده بود، سال 48  مرحوم نمازی قراردادی با دانشگاه می‌بندد و بیمارستان نمازی را به مدت 40 سال در اختیار دانشگاه پزشکی قرار می‌دهد چون دانشگاه پزشکی جزئی از دانشگاه پهلوی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: سال 88 این 40 سال تمام شد و دانشگاه علوم پزشکی شیراز با سازمان اوقاف کشور یک قرارداد جدید به مدت 30 سال بسته است و تا سال 1418 این قرارداد تمدید شده است.

وی تصریح کرد: بحثی که اکنون با دانشگاه شیراز داریم این است که بخشی از این 400 هکتار توسط مرحوم نمازی برای توسعه دانشگاه و بیمارستان وقف شده و اسنادش مشخص است، اما مسئولان دانشگاه شیراز مدعی هستند که این اسناد دروغ است.

ایمانیه با اشاره به نشست روز گذشته مسئولان دانشگاه شیراز بیان کرد: در آن نشست از الفاظی استفاده شده که آن را شایسته محفل علمی دانشگاهی نمی‌دانم و از بیان دوباره آن یا صحبت درباره آن پرهیز می‌کنم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: ادعای علوم پزشکی تمام زمین‌ها نیست بلکه بخش قابل توجهی از آن است که وقف بیمارستان نمازی بوده و بناست بیمارستان نمازی شماره 2 با 1200 تخت در آن ساخته شود و مجوز هم از دولت گرفته شده و در لایحه بودجه 94 ردیف بودجه دریافت کرده است.

وی بیان کرد: طراحی‌ها و زیرساخت‌های بیمارستان شماره 2 نمازی هم فراهم شده و تنها منتظر دریافت زمین هستیم به محض اینکه مشکل زمین حل شود شروع به ساخت می‌کنیم.

ایمانیه با بیان اینکه یکی دیگر از ادعاهای دانشگاه شیراز این بوده که علوم پزشکی به جای ساخت این بیمارستان در جنوب شهر بیمارستان بسازد، اظهار داشت: در تمام دنیا برخی از بیمارستان‌ها در مرکز شهرها است و برخی بیمارستان‌ها هم دورتر تا شامل ترافیک نشود و بیمارستان‌های مرکزی بیشتر آموزشی هستند.

وی افزود: در منطقه میانرود با کمک خیران بیمارستانی با عنوان طوبا ساخته می‌شود و شورای اسلامی شهر هم 5 هکتار زمین در اختیار علوم پزشکی گذاشته است و بیمارستان احمد بن موسی هم در شرق شیراز به زودی تمام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: در جلسه با مسئولان استانی قرار شد که زمینی را در خیابان کاوه در اختیار علوم پزشکی بگذارند تا خیر نیز بیمارستانی در آن منطقه بسازد و بیمارستان ویژه بانوان هم در بلوار سیبویه و  بخش ویژه بیمارستان حضرت زینب هم در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه بیمارستان شماره 2 نماز باید در مرکز شهر ساخته شود، بیان کرد: ساخت بیمارستان در خیابان زند امکان‌پذیر نیست و علاوه بر آن زمینی به این وسعت هم در آن منطقه وجود ندارد.

ایمانیه افزود: بیمارستان جدید باید در محلی باشد که ترافیک نباشد و هم‌چنین در زمینی که وقف شده ساخته شود و اگر مرحوم نمازی زنده بود حتما این کار را می‌کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه شیراز می‌توانند از این زمین برای ساخت دانشکده‌ استفاده کنند اما برای رعایت شرع باید اجاره زمین را به بیمارستان نمازی بدهند.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز اکنون قرارداد 30 ساله با اوقاف بسته است و اگر بعد از 30 سال اوقاف یا متولی تصمیم گرفت از دانشگاه علوم پزشکی بگیرد آن وقت ما این زمین را پس می‌دهیم.

ایمانیه با بیان اینکه تعطیل کردن دانشگاه راه حل نیست، بیان کرد: استانداری به عنوان عالی‌ترین مرجع استانی است  که پس از بررسی استاندار این پرونده را به معاونت حقوقی رئیس جمهور ارجاع دادند.

وی گفت: نزدیک به 6 ماه پرونده در جریان و بررسی بوده تا در نهایت معاونت حقوقی نامه‌ای به آقای جهانگیری دادند تا موضوع در دستور کار هیئت دولت قرار گیرد و براساس این نامه 364 هزار متر در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ساخت دانشکده‌های مرتبط و ساخت بیمارستان شماره 2 نمازی قرار داده شده است.

ایمانیه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز منتظر دستور هیئت دولت است، افزود: حل این موضوع نیاز به تحصن و شلوغ‌کاری ندارد و  صلاح نمی‌دانیم که به قوه قضائیه کشیده شود اما اگر دوستان در دانشگاه شیراز بگویند که هیئت دولت صلاحیت بررسی ندارد و باید به قوه قضائیه داده شود، تابع هستیم.

وی با بیان اینکه دوستان دانشگاه شیراز اگر معاون حقوقی را قبول دارند باید نامه مطرح شده را نیز قبول کنند، خاطرنشان کرد: برخی ادعا کرده‌اند که دانشگاه علوم پزشکی مسئولان را فریب داده است در صورتی که چنین ادعایی توهین به مسئولان کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره اجاره بهای بیمارستان نمازی گفت: دانشگاه علوم پزشکی در حال حاضر ماهیانه 15 میلیارد تومان هزینه بیمارستان را به عنوان اجاره بهای آن در نظر گرفته و ریاست وقت اداره اوقاف استان نیز این امر را پذیرفته بود.

وی با بیان اینکه اوقاف تمامی زمین‌ها را وقفی می‌داند، افزود: بخشی از این زمین‌ها موقوفه نمازی، موقوفه حاج زین العابدین امامی، زمین‌های اهالی ابیوردی و دانشگاه پهلوی است و فقط یک تکه متعلق به دانشگاه شیراز است و مابقی به این دانشگاه تعلق ندارد.

ایمانیه خاطرنشان کرد: تدوین طرح جامع دانشگاه شیراز برخلاف منطق است چون از ابتدا زمین متعلق به دانشگاه شیراز نبوده که براساس آن طرح جامعی تهیه شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین