کد خبر: ۳۹۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
دولت هند بودجه بخش هوا و فضای این کشور را در سال جاری با حدود 35 درصد افزایش از چهار هزار و 500 کرور روپیه در سال گذشته به شش هزار کرور روپیه در سال جاری افزایش داد
به گفته مقامات دولتی مبلغ دوهزار و 148 کرور روپیه از این بودجه در طرحهای توسعه فناوری پرتاب موشک هزینه خواهد شد.

هر کرور معادل 10 میلیون روپیه و هر دلار معادل 61 روپیه است.

دولت هند درسالهای اخیر توجه ویژه ای به آزمایش موشکها با قابلیت حمل کلاهک هسته ای معطوف کرده است به گونه ای که از سال گذشته تاکنون چندین نوع ازاین موشک با موفقیت آزمایش شد.

این درحالی است که طرحهای دیگر مانند پشتیبانی پرتاب و ردیابی ماهواره مبلغ 651 کرور و یک هزار و 281 کرور روپیه نیز برای برنامه ماهواره ملی هند شامل ماهواره ارتباطی جی ست و اینست اختصاص یافته است.

سازمان تحقیقات هوا و فضای هند(ایسرو) قصد دارد که یک ماهواره سنگین ارتباطی به نام جی ست 15 را با حدود 40 فرستنده – گیرنده خودکار و فرستنده های دیگر برای ارتباط و پخش سیگنال با استفاده از موشک آریان از مرکز پرتاب موشک آریان اسپیس واقع در گویان فرانسه به هوا پرتاب کند .

دولت هند برای ساخت مرکز هوا و فضای ساتیش داوان هند که سومین سکوی پرتاب ماهواره آن در حال ساخت است، بودجه ای به میزان 385 کرور روپیه اختصاص داده است.

همچنین دولت هند برای طرحهای فضایی آینده خود مانند ماموریت ماه ، 40 کرور روپیه اختصاص داده است. طرح ماهواره ادیتیا که ماموریت آن مطالعه خورشید خواهد بود، نیز 20 کرور بودجه دریافت کرده است.

بخش هوا و فضای هند در جدید ترین برنامه خود توانست یک ماهواره را با موفقیت در مدار مریخ قرار دهد.

بخش هوا و فضای هند در سالهای اخیر به پیشرفتها و موفقیتهای زیادی دست یافته است که ازجمله می توان به راه اندازی سیستم دفاع موشکی ، آزمایش موشکهای آگنی ،سیستم موشکی آکاش ،پرتاب موفقیت آمیز موشک براهموس ، هواپیمای جنگنده سبک ، پرتاب ماهواره بومی با استفاده از موشک هندی اشاره کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین