|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۳۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۵
هند برای مقابله باتهدیدات و عقب نماندن از رقیب منطقه ای و دیرینه خود – چین – اقدام به افزایش 7.9 درصدی بودجه نظامی در سال 2015 کرده است.
وزیر اقتصاد هند روز شنبه اعلام کرد که این کشور به تدریج خواسته های ارتش هند برای تامین جت های جنگنده، کشتی ها و توپخانه مورد نیاز برای مقابله باتهدیدات را تامین می کند.

دولت هند از چند سال پیش تلاش کرد با افزایش خرید کشتی ها، زیردریایی های رادارگریز و انواع هواپیماها حضور خود در اقیانوس هند را تقویت کند.

آرون جیتلی وزیر اقتصاد هند با بابیان اینکه هزینه نظامی این کشور در سال مالی جاری 2.29 لک کرور روپیه بود افزود: این میزان درمقایسه با سال قبل از آن 12 درصد افزایش یافته بود.

هر کرور معادل یک میلیون روپیه و هر لک معادل یکصد هزار روپیه هندی است.

هم اکنون هر دلار در بازار هند معادل 61 روپیه است.

جیتلی گفت: دفاع از خاک هند از همه چیز مهم تر است. اما افزایش محدود بودجه نظامی که سه چهارم آن صرف هزینه های نگهداری ارتش هند می شود به این معنی است که در سال جاری تعداد کمی سلاح ها و ابزار نظامی جدید سفارش داده خواهد شد.

گارمیت کانوال یک کارشناس نظامی هند اعلام کرد دولت هند در هزینه های اولیه نظامی خود باید پرداخت های اولیه سفارشات به تعویق افتاده مانند 126 هواپیمای جنگنده از شرکت داسالت، 197 بالگرد سبک، 145 خمپاره انداز فوق سبک، 15 فروند بالگرد آپاچی و 22فروند بالگرد نیمه سنگین سی اچ-47 اف را انجام دهد.

این درحالی است که نیروی دریایی هند برای مقابله با حضور چینی ها در اقیانوس هند منطقه ای که دهلی نو آن را تحت نفوذ و کنترل خود می داند، به زیردریایی ها و کشتی های رادار گریز جدید نیاز دارد.

انتظار می رود در هفته آینده چین بودجه نظامی خود را در سال 2015 با وجود رشد کند اقتصادی اش افزایش دهد و نیروی دریایی خود را با تعدادی کشتی ضد زیردریایی تجهیز و تعداد بیشتری ناو هواپیما بر بسازد.

در سال گذشته دو همسایه بزرگ بر سر مساله مرزهای مورد مناقشه خود در هیمالیا در مقابل یکدیگر قرار گرفتند که این مساله بر اولین دیدار شی جین پینگ رئیس جمهور چین با نارندا مودی نخست وزیر هند سایه افکنده بود.

با این حال روابط اقتصادی دو کشور به سرعت گسترش یافته است و انتظار می رود که مودی در سال 2015 از چین دیدار کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین