|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۳۹۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
احتمالا وی در دانشگاه امام حسین(ع) مستقر خواهد شد و همزمان نیز در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز حضور خواهد داشت.
به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، سردار محسن رضایی که از سال 1376 از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خارج شده بود مجددا طی درخواستی خواهان بازگشت به این نهاد انقلابی شده است.

هدف اصلی وی از بازگشت به این نهادِ پاسدار ارزشهای انقلاب، تقویت بنیه علمی و نهاد دانشگاهی سپاه، عنوان شده است.

احتمالا  پس از پذیرش مجدد درخواست رضایی، وی در دانشگاه امام حسین(ع) مستقر خواهد شد و همزمان نیز در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز حضور خواهد داشت.

وی در حال حاضر عضو هیات علمی دانشگاه با درجه دانشیاری(Associate Professor) است که با توجه به طی مراتب علمی، به عنوان استاد(Professor) در دانشگاه امام حسین(ع) مشغول فعالیت علمی خواهد شد.
 لازم به ذکر است سردار محسن رضایی در روز قدس نیز رسما با لباس سپاه در راهپیمایی شرکت کرده بود.

در صورت پذیرش درخواست محسن رضایی جهت حضور مجدد در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با توجه به ممنوعیت قانونی، وی دیگر نمی تواند برای هیچ انتخاباتی، نامزد شود.

محسن رضایی میرقائد در خرداد 1358 به عضویت سپاه درآمد. در شهریور 1360 از سوی حضرت امام خمینی(ره) به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (به عنوان پنجمین فرمانده کل سپاه) منصوب شد و در دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس، فرماندهی سپاه اسلام را برعهده داشت.

در دوره تصدی فرماندهی کل سپاه پاسداران، سازمان رزم سپاه را طرح ریزی کرد و به فرمان حضرت امام(ره)، سپاه را به 3 نیروی زمینی، دریایی و هوایی مجهز نمود و توانست سپاه را در قالب 5 نیرو سازماندهی کند.

در این دوره همچنین اقدام به تأسیس دو دانشگاه امام حسین(علیه السلام) و بقیه الله(عجل الله فرجه) نمود و به منظور بهره گیری از ظرفیت یگان های مهندسی سپاه برای کمک به دولت در اجرای طرح های عظیم سازندگی کشور، خود شخصاً فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء را برعهده گرفت.

در شهریور 1376 پس از قبول استعفای وی توسط رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا، از سوی ایشان به عنوان «دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام» منصوب گردید.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
4
4
محسن رضایی اگه میخاد یرگره به سپاه توهم خودشه و گرنه دلیلی نمی بینم که محسن اینکار را بکنه حتما میخاد کودتا بکند
پاسخ ها
لطف الله بهرو
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
باید اینکار را بکنند.

[استعفای ایشان از اوّل
اشتباه بود

(گُل به خودی بود!)]
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین