|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۷
کد خبر: ۳۹۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری گفت: سیاسیت کلی این وزارتخانه تفویض اختیارات به دانشگاه هاست و اجرای این امر با توجه به جایگاه علمی، قدمت و میزان تجربه آن ها متفاوت خواهد بود.
به گزارش روز شنبه روابط عمومی دانشگاه تبریز، مجتبی شریعتی نیاسر در نشست شورای هماهنگی معاونان آموزشی دانشگاه های منطقه یک کشور در دانشگاه تبریز، افزود: ما معتقدیم همه دانشگاه ها باید خود را به سطوح بین المللی شدن برسانند و برای رسیدن به این امر از تمام ایده ها و نظریه ها حمایت و امکانات لازم را در اختیار دانشگاه ها قرار می دهیم.

وی در خصوص واحدهای کوچک دانشگاهی نیز گفت: اینگونه واحدها از جمله برخی مراکز غیرانتفاعی باید استانداردهای مورد نیاز را رعایت نمایند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

محمد تقی اعلمی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز نیز در این نشست با ارایه گزارشی از عملکرد منطقه یک گفت: تشکیل چنین جلساتی به همفکری بیشتر و تبادل تجارب کمک و با ایجاد وحدت رویه از تصمیمات متناقض پرهیز می شود.

بر پایه این گزارش در ادامه این نشست اهداف کلی وزارت علوم برای 5 سال اینده، طولانی بودن مدت دوره کارشناسی، اصلاح و بازنگری آیین نامه ها، تنظیم آزمون ها و سرفصل های جدید، لزوم نظارت بر آموزش های دانشگاه ها، واگذاری کمیسیون موارد خاص استانی به دانشگاه ها، واگذاری اختیارات بیشتر به شورای مناطق و مشکلات پذیرش دانشجویان خارجی بررسی شد.

دانشگاه های منطقه یک شامل دانشگاه های استان های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل بوده و دبیرخانه آن در دانشگاه تبریز مستقر است.

استان آذربایجان شرقی با سه میلیون و 724 هزارو 620 نفر جمعیت، یکی ازاستان های بزرگ و پرجمعیت شمال غربی ایران محسوب می شود.

کلان شهر تبریز طبق سرشماری سال 90 یک میلیون و 695 هزار و 94 نفر جمعیت دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین