|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۳۹۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
در تهاجم عناصر گروه جبهه النصره وابسته به القاعده به یک پایگاه راهبردی تروریست های غرب گرا در نزدیکی شهر حلب در شمال سوریه، ده ها تن از 2 طرف درگیری، کشته شدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت به نقل از گروه دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس، در درگیری های شدیدی که از جمعه شب برای اشغال پایگاه 46 در غرب حلب آغاز شده است، دستکم 29 عنصر گروه تروریستی جنبش حزم عضو ارتش آزادیبخش سوریه مورد حمایت غرب و 6 عنصر گروه تروریستی جبهه النصره وابسته به القاعده، کشته شده اند.

به گفته رامی عبدالرحمان مدیر این گروه، جبهه النصره پایگاه 46 را که یک مجتمع نظامی گسترده است که از نوامبر 2012 در تصرف جنبش حزم است، به اشغال خود درآورده است.

این تهاجم گروه النصره وابسته به القاعده در سوریه یک ماه پس از بیرون رانده شدن عناصر حزم از هنگ 111 صورت گرفت که پایگاه دیگر نیروهای ارتش سوریه است که این گروه تروریستی اشغال کرده بود.

حزم که عمدتا نیروهایش در شمال سوریه مستقرند سال گذشته نخستین گروهی تروریستی بود که موشک ضد تانک ساخت آمریکا از حامیان غربی خود دریافت کرد.

گروه حزم یکی از گروه های تروریستی مخالف دولت سوریه است که واشنگتن آن ها را میانه رو می داند و روی همرفته ارتش آزادیبخش سوریه را تشکیل می دهند.

گروه های مسلح و تروریستی همچون داعش و النصره که از سوی غرب و همپیمانان منطقه ای آمریکا حمایت می شوند، جنایات هولناکی را در سوریه مرتکب شده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین