|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۳۹۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
وحید رحمتی توضیحاتی در رابطه با مالکیت بالگرد ساقط شده از کلاس 214 در ارتفاعات تهران داد. او با بیان اینکه هلال‌احمر هیچ نوع بالگردی در هیچ نقطه کشور از این کلاس پروازی ندارد، گفت: گزارش‌های تصویری از لاشه این بالگرد نشان می‌دهد که این بالگرد به رنگ زرد بوده درحالی که بالگردهای هلال‌احمر به رنگ سفید و قرمز هستند.
روز پنجشنبه یک فروند بالگرد در ارتفاعات دربند تهران درحوالی ساعت 14:45 سقوط کرد و به دنبال آن دو تیم از سوی هلال‌احمر به محل حادثه، اعزام شدند. این بالگرد در ارتفاعات دربند با کوه برخورد و سقوط کرد وعوامل هلال‌احمر، آتش‌نشانی و ... در محل حاضرشدند زیرا پس از سقوط دچار حریق نیز شده بود. درمورد اینکه این بالگرد متعلق به کدام ارگان کشور بوده است هنوز هیچ اظهارنظر درستی وجود ندارد. سازمان هلال‌احمر و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دو ارگان اصلی هستند که احتمال می‌رود این بالگرد متعلق به آنها بوده باشد اما نکته جالب این است که هر دو دستگاه‌های مربوطه ضمن اعلام تعلق این بالگرد به دستگاه‌های مقابل اعلام کردند این بالگرد متعلق به آنها نبوده است. روز گذشته فرماندار شهرستان شمیرانات از سقوط یک فروند بالگرد در منطقه دربند خبر داد و گفت: در این حادثه سه نفر کشته شدند. عزت‌ا... خانمحمدی افزود: ظاهرا بدی هوا علت سقوط این بالگرد بود. این حادثه در کنار امامزاده ابراهیم در روستای پس قلعه دربند اتفاق افتاده است. بلافاصله بعد از وقوع این حادثه شایعاتی درمورد اینکه این بالگرد متعلق به سازمان‌های مختلف مانند هلال‌احمر  یا ستاد مدیریت بحران کشور بوده است، منتشر شد. در واکنش به این شایعات مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر با تأکید براینکه بالگرد ساقط شده در ارتفاعات تهران متعلق به هلال‌احمر نبوده است، گفت: جمعیت هلال‌احمر فاقد بالگردهای کلاس ۲۱۴ است.

 وحید رحمتی توضیحاتی در رابطه با مالکیت بالگرد ساقط شده از کلاس 214 در ارتفاعات تهران داد. او با بیان اینکه هلال‌احمر هیچ نوع بالگردی در هیچ نقطه کشور از این کلاس پروازی ندارد، گفت: گزارش‌های تصویری از لاشه این بالگرد نشان می‌دهد که این بالگرد به رنگ زرد بوده درحالی که بالگردهای هلال‌احمر به رنگ سفید و قرمز هستند. رحمتی افزود: بالگرد ساقط‌شده دارای سه سرنشین بوده که همگی توسط نیروهای امداد و نجات رهاسازی شده‌اند. به گفته او بالگرد ساقط شده متعلق به مدیریت بحران کشور بوده است. در واکنش به این ماجرا وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد: بالگرد سقوط کرده در دربند متعلق به سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بوده است.به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع،در پی سقوط یک فروند بالگرد در منطقه دربند تهران و پخش اخباری مبنی بر اینکه این بالگرد متعلق به وزارت دفاع و شرکت پنها بوده است، امیر سرتیپ دوم خلبان احمدآبادی، مدیرعامل شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها) وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این ارتباط اعلام کرد: این بالگرد متعلق به سازمان هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران است و درحال انجام مانور برای ستاد بحران بوده است. ایسنا نوشت؛ او افزود: بر اساس آخرین اخبار دریافتی این سانحه هوایی بر اثر برخورد بالگرد به دامنه کوه به وقوع پیوسته است. امیر خلبان احمدآبادی در پایان گفت: هرسه سرنشین کادر پروازی این بالگرد جان خود را در این حادثه از دست داده‌اند.

منبع: آرمان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین