|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۳۸۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲
نایب‌ رئیس مجلس گفت: تمام قدرت‌های بزرگ کشورهای دنیا در یک طرف میز و تیم مذاکره‌کننده ایران نیز در طرف دیگر قرار دارد که این نشان‌دهنده قدرت سیاسی ایران است و عضو برجسته کنگره آمریکا نیز به موضع ضعیف این کشور در مذاکرات اشاره کرده است
حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: همه مردم جامعه نسبت به فرزندان خود مسئولیت خطیری را در رابطه با تعلیم و تربیت آن‌ها برعهده دارند و خانواده‌ها باید از بزرگان اسلام و انقلاب اسلامی در راستای تربیت فرزندان خود الگو برداری کنند.

وی افزود: مردم و مسئولان باید در مسیر تهذیب و اصلاح خود گام بردارند و سپس به تعلیم و تربیت نسل جوان جامعه بپردازند.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به اهمیت حضور مردم و مسئولان در نماز جمعه عنوان کرد: مردم و مسئولان با حضور در نماز جمعه یک قدم به نورانیت و توحید نزدیک‌تر می‌شوند که این وحدت و نورانیت می‌تواند نقش موثری در رابطه با تهذیب و اصلاح جامعه ایفا کند.

ابوترابی با بیان این نکته که اعمال و رفتار مربیان تأثیر بسزایی در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان دارد، بیان کرد: کلام و صحبت مربیان و معلمان آنگونه که باید و شاید در دانش‌آموزان تأثیر نمی‌گذارد اما رفتار و کردار آن‌ها ارتباط مستقیمی در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان دارد و به جرأت می‌توان گفت که رفتار آحاد جامعه مسیر حرکت کودکان و نوجوانان را مشخص می‌کند.

وی با اشاره به این موضوع که رسالت انقلاب اسلامی تربیت افراد جامعه است، تصریح کرد: یکی از رسالت‌های اصلی این انقلاب تعلیم و تربیت مردم جامعه است ولی متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم آنگونه که باید از ظرفیت تربیتی نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کنیم که باید از این ظرفیت به شکل مطلوبی استفاده شود.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به اینکه طوفانی در جهان برای از بین بردن بنیان‌ خانواده‌ها به پا شده است، اظهار کرد: در جهان امروز برای از بین بردن بنیان خانواده‌ها فعالیت‌های بسیاری شکل می گیرد که همه مردم جامعه باید نسبت به آن آگاه باشند و مسئولان باید برای مقابله با این تهدیدها چاره‌اندیشی کنند.

ابوترابی افزود: شبکه‌های ماهواره‌ای قصد دارند که با ترویج فساد و بی‌اخلاقی در جامعه ضربه مهلکی به کانون خانواده‌های ایرانی وارد کنند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود خاطرنشان کرد: برای رشد و پیشرفت اقتصاد کشور نیازمند یک تحول بنیادین هستیم و مسئولان باید در این زمینه چاره‌ای بیاندیشند.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به این نکته که انقلاب اسلامی در حوزه امنیتی قدرت‌ بلامنازع منطقه است، بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی در حوزه امنیت در میان کشورهای منطقه و جهان حرف اول را می‌زند و پیام‌آور امنیت در کشورهای منطقه است.

ابوترابی عنوان کرد: تمام قدرت‌های بزرگ کشورهای دنیا در یک طرف میز و تیم مذاکره‌کننده ایران نیز در طرف دیگر قرار دارد که این امر نشان‌دهنده قدرت سیاسی ایران است و عضو برجسته کنگره کشور آمریکا نیز به موضع ضعیف این کشور در مذاکرات اشاره کرده است.

‌وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به تیم مذاکرکننده هسته‌ای اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر امر حفظ و حراست از حقوق ملی و هسته‌ای ملت ایران بسیار تأکید کرده و این تأکیدات به دلیل جایگاه فاخری است که این کشور از آن برخوردار است.

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: کشور ایران به غیر از قدرت سیاسی و امنیتی به دستاوردهای بی‌شماری در زمینه علمی نیز دست یافته است و به طور قطع می‌توان گفت که کاروان علمی کشور با سرعت در حال حرکت است.

ابوترابی با بیان این موضوع که رشد و پیشرفت اقتصادی در کشور باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: باید برای متناسب کردن قدرت‌ سیاسی، اقتصادی و علمی بیش از این‌ها تلاش کرده و از ظرفیت‌های کشور برای رشد و پیشرفت اقتصاد ملی استفاده کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین