|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۶
کد خبر: ۳۸۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸
جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین صدور احکام اعدام، زندان و سلب تابعیت شمار جدیدی از شهروندان بحرینی را محکوم کرد.
به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم،جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین صدور احکام اعدام، زندان و سلب تابعیت شمار جدیدی از شهروندان بحرینی را نشان دهنده گسترش بحران سیاسی در این کشور دانست.

دادگاه رژیم آل خلیفه روز پنج شنبه در رسیدگی به پروندۀ موسوم به حادثه انفجار "الدیه" سه تن از شهروندان بحرینی را به اعدام و هفت تن را به حبس ابد محکوم و 8 نفر را نیز سلب تابعیت کرد.

جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین در واکنش به صدور این احکام اعلام کرد: با صدور این احکام جدید، شمار افرادی که به اعدام محکوم شدند، به 7 تن و شمار افراد سلب تابعیت شده، به 123 نفر رسید.

این جمعیت تاکید کرد: هرگونه حکمی که با استناد به اعتراف تحت شکنجه صادر شود، باطل است و هرگونه محاکمه که فاقد شروط لازم و تدابیر ویژۀ محاکمه عادلانه باشد غیرقابل قبول است زیرا حقوق متهمان را رعایت نمی کند و به این ترتیب، هرگونه حکمی از چنین دادگاه هایی صادر شود، بر اساس قوانین داخلی و قوانین بین المللی، باطل است.

جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین بر ضرورت دستیابی به راه حلی سیاسی برای بحران این کشور که صدور اینگونۀ احکام جزئی از پیامدهای آن است، تاکید کرد و این بحران فرصت های برقراری ثبات سیاسی را از بین می برد.

همبستگی هزاران بحرینی با شیخ علی سلمان
هزاران نفر از مردم بحرین بار دیگر با آمدن به خیابان‌ها و برگزاری تظاهرات، همبستگی خود را با شیخ "علی سلمان" دبیرکل زندانی جمعیت وفاق ملی اسلامی این کشور ابراز داشته و صدور احکام اعدام و زندان علیه شهروندان بحرینی به دلایل سیاسی را محکوم کردند.

هزاران بحرینی ساعاتی پس از تصمیم دادگاه رژیم بحرین برای ادامه بازداشت شیخ علی سلمان تا جلسه سوم دادگاه در ماه مارس آینده و صدور حکم اعدام برای سه شهروند بحرینی و حبس ابد برای هفت نفر دیگر در پرونده موسوم به انفجار در منطقه الدیه، به خیابان‌ها آمده و تظاهرات کردند.

این تظاهرات در مناطق المصلی، الدیه و بلاد قدیم در منامه پایتخت بحرین برگزارشد و تظاهرکنندگان خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین و سایر زندانیان سیاسی شدند.

تظاهرکنندگان همچنین صدور حکم اعدام، حبس ابد و سلب تابعیت شماری از شهروندان بحرینی را به دلایل سیاسی محکوم کردند و آن را در ادامه تشدید حملات و هدف قراردادن مخالفان برشمردند. این رویکرد آل خلیفه از بیش از چهار سال پیش تاکنون است که همچنان بدون هیچ تغییری در برابر چشم جهانیان ادامه دارد.

تظاهرات شهروندان بحرینی در اعتراض به بازداشت شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی از ۶۰ روز پیش ادامه دارد. شیخ علی سلمان به علت مطالبه حقوق مردم بحرین و حمایت از دموکراسی در بازداشت به سر می‌برد.

رژیم آل خلیفه شیخ علی سلمان را در ۲۸ دسامبر سال ۲۰۱۴ میلادی به اتهام آنچه «تلاش برای براندازی رژیم و همکاری با قدرت‌های خارجی» خواند، بازداشت کرد.

بازداشت شخ علی سلمان محکومیت گسترده داخلی و بین المللی را به دنبال داشت و بسیاری از رهبران، دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی در سراسر جهان آزادی فوری وی را خواستار شدند.

شیخ علی سلمان در چهارم فوریه از هوادارانش خواست که به اعتراضات دموکراسی‌خواهانه خود شدت ببخشند.

نیروهای رژیم آل خلیفه از زمان شروع اعتراضات مسالمت آمیز مردم در سال ۲۰۱۱ تاکنون ده‌ها تن را کشته وصد‌ها تن را بازداشت کرده‌اند.

معترضان بحرینی خواستار کناره‌گیری خاندان آل خلیفه از قدرت و برپایی حکومت منتخب مردمی هستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین