کد خبر: ۳۸۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
وی با تاکید بر موضع کشورش مبنی بر حل مساله هسته ای کشورمان از طریق مذاکره و در اسرع وقت، اظهار داشت: حل مساله هسته ای ایران به نفع همه خواهد بود.
معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه کشورمان در دیدار با معاون وزارت خارجه دانمارک، بر تداوم و گسترش تعاملات دو جانبه با دانمارک تاکید کرد.

مجید تخت روانچی که مشغول انجام دیدار رسمی از کپنهاگ است، با کیم یورگن سن همتای دانمارکی خود پیرامون پیشبرد و توسعه روابط و مناسبات دو کشور اعم از دوجانبه، منطقه ای و بین المللی مذاکره کرد.

وی در این ملاقات به همکاری های خوب و ارزشمند ایران و دانمارک در گذشته اشاره کرد و بر اراده کشورمان مبنی بر تداوم و گسترش تعاملات دو جانبه اعم از سیاسی - پارلمانی، اقتصادی - تجاری و فرهنگی - هنری با دانمارک تاکید کرد.

تخت روانچی به تحولات و چالش های منطقه ای و بین المللی که سریعا در حال زایش و گسترش هستند اشاره و بر لزوم شکل دهی سازو کار منظم مشورت های سیاسی در سطح معاونین وزارت خارجه دو کشور تاکید کرد.

وی همچنین مواضع کشورمان در قبال تحولات و چالش ها و تهدیدات منطقه ای و بین المللی را تشریح کرد.

در ادامه این دیدار، یورگن سن ضمن برشمردن تحرکات اخیر دو کشور در عرصه تبادل هیات ها و مشورت های سیاسی و اظهار امیدواری بر تداوم تبادل هیات ها در بخش های مختلف، از پیشنهاد سازوکار مشورت های سیاسی در سطح معاونین وزارت خارجه دو کشور استقبال کرد.

وی با تاکید بر موضع کشورش مبنی بر حل مساله هسته ای کشورمان از طریق مذاکره و در اسرع وقت، اظهار داشت: حل مساله هسته ای ایران به نفع همه خواهد بود.

معاون وزارت خارجه دانمارک در ارتباط با تحولات و چالش های منطقه ای و بین المللی اعلام داشت دانمارک همواره بر راه حل های ساسی و حضور کلیه بازیگران و کنشگران و فرایندهای سیاسی فراگیر حمایت کرده است.

در این ملاقات تخت روانچی توضیحات لازم را در خصوص مساله هسته ای کشورمان و آخرین تحولات مذاکرات با 1+5 ارایه کرد.

معاون وزارت خارجه کشورمان در ملاقات با اوله اگبرگ میکل سن معاون وزارت خارجه دانمارک در امور کنسولی، حل مشکلات ایرانیان مقیم، تسهیل مبادلات مردمی و توسعه تبادلات فرهنگی - هنری مذاکره و تبادل نظر کرد.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین