|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۳۸۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
پیکر مرحوم طباطبایی پس از ادای نماز توسط سیدمحمد خاتمی رییس جمهوری اسبق از حسینیه جماران تشییع و در حرم مطهر امام (ره) خاکسپاری شد
پیکر مرحوم سید صادق طباطبایی از شخصیت های انقلاب اسلامی پنجشنبه با حضور شخصیت های سیاسی، فرهنگی و دانشگاهی پس از تشییع به حرم مطهر امام راحل منتقل شد و در جوار مادرشان در ضلع غربی آستان مقدس امام خمینی (ره) آرام گرفت.

 پیکر مرحوم طباطبایی پس از ادای نماز توسط سیدمحمد خاتمی رییس جمهوری اسبق از حسینیه جماران تشییع و در حرم مطهر امام (ره) خاکسپاری شد

جمعی از شخصیت ها و مقامات لشکری و کشوری در مراسم تدفین مرحوم صادق طباطبایی حضور داشتند.

دکتر سید صادق طباطبایی خواهر زاده امام موسی صدر و برادر همسر مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خمینی ، در سال 1322 در شهرمقدس قم متولد شد،و پس از گذراندن دوران دبیرستان در شهر قم و اقامت کوتاهی نزد امام موسی صدر برای ادامه تحصیل راهی آلمان شد.

مرحوم طباطبایی فارغ التحصیل رشته های شیمی و بیوشیمی بود و در سن 32 سالگی استاد دانشگاه بوخوم آلمان شد.

مرحوم طباطبائی در کنار تحصیل و رشد و تکامل علمی، به کارهای اجتماعی و سیاسی از مبارزه در سازمان کنفدراسیون دانشجویان و محصلین ایرانی گرفته تا بنیان گذاری و عضویت وی در اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، آمریکا و کانادا پرداخت .

وی چند دوره دبیر روابط بین الملل آن سازمان و نیز عضویت در کادر سر دبیری فصل نامه عقیدتی سیاسی ، اسلام مکتب مبارز، ارگان انتشاراتی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، آمریکا و کانادا و بالاخره مبارزه علیه استبداد داخلی و استیلای خارجی همگام با سیاسیون مذهبی و سایر اقشار مردم و پیروان حضرت امام خمینی(ره)، بخش های پر کار و پر تلاش در زندگی سیاسی وی به شمار می آید.

دکتر طباطبایی همچنین کتابهایی را نگاشته و ترجمه کرده که از میان آنها می توان به طلوع ماهواره و افول فرهنگ،تکنوپولی،زندگی در عیش مردن در خوشی و زوال دوران کودکی اشاره کرد.

مرحوم دکتر صادق طباطبایی مجموعه خاطرات سیاسی اجتماعی خود را در پنج جلد تدوین کرده است که سه جلد آن تا کنون توسط نشر عروج منتشر شده است.

بنابراین گزارش مراسم ترحیم آن مرحوم ، روز جمعه هشتم اسفند ماه 93از ساعت 16- 18 در حسینیه شماره 2 جماران برگزار می شود.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین