|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۳۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
خرازی تاکید کرد: حرف همه ما در اصلاحات یک حرف واحد است. ما معتقدیم آزادی و دموکراسی دو بال جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و کسی نمی تواند آن را نفی کند.
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان بابیان اینکه نقش حزب این است که درجامعه بتواند قدرت رابه دست گیرد گفت: مابرای کسب قدرت حتما تلاش خواهیم کرد واگر موفق نشدیم باز هم تلاش می کنیم و سرخورده نخواهیم شد.

صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در میزگردی تخصصی که در اولین کنگره این حزب برگزار شد و با بیان اینکه ما تجربه روزهای سیاهی که هشت سال در این کشور حاکم بود را دیدیم اظهار کرد: این اتفاق به این دلیل بود که ما در حق خودمان متفق نبودیم ولی آنها در باطل خود متفق بودند.

وی افزود: این مصیبت که سایه آن هنوز در کشور مشاهده می شود باید تلاش شود تا سال های سال اثرات آن از کشور پاک گردد.

خرازی با بیان اینکه اقتدار ایران در دوره اصلاحات قابل مقایسه با هیچ دوره ای از تاریخ آن نبوده است، گفت: هرجایی در جهان پیرامونی ما در زمان اصلاحات بحران بود، سیاست خارجی ایران حضور داشت و هنر بود که مذاکرات هسته ای را در آن زمان به جایی ببرند و یک قطعنامه هم نگیرند. ما قطعنامه را در دوران اصلاحات کاغذ پاره نمی دانستیم.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان ادامه داد: درد ما این است که کشور را آنها به راحتی تصاحب کردند و با شعارهای آتشین، آسمان کوب، بی محتوا و فریبنده و با حرکت های پوپولیستی به دست گرفتند.

خرازی تاکید کرد: حرف همه ما در اصلاحات یک حرف واحد است. ما معتقدیم آزادی و دموکراسی دو بال جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و کسی نمی تواند آن را نفی کند.

وی با بیان اینکه  فکر نکنید اگر از اسب افتاده ایم از اصل هم افتاده ایم، افزود: مطمئنا نمی گذاریم آنهایی که کشور را هشت سال به سیاهی کشاندند بار دیگر در کشور حاکم شوند.

وی با اشاره به نقش اهداف مبنی بر اینکه باید در جامعه بتوانند قدرت را به دست بگیرند، گفت: ما برای گرفتن قدرت حتما تلاش می کنیم و تعارف هم نداریم و اگر موفق نشدیم باز هم تلاش می کنیم و سرخورده نخواهیم شد.

وی در پایان مهمترین پیام سیاسی یک جامعه را پویایی، قدرت و نقش مردم ارزیابی کرد و گفت: وظیفه ما پاسداری از همه ارزش های دینی و ملی است که ما به همه آنها اعتقاد داریم.

نقیب زاده:دلیل ناکامی‌های اصلاح طلبان

احمد نقیب زاده استاد دانشگاه و مشاور عالی حزب ندای ایرانیان در اولین کنگره این حزب با تاکید بر اینکه حضور من در این جلسه به معنای فعالیت حزبی ما نیست اظهار کرد: من امیدوارم که یک حزب واقعی در کشور  تاسیس شود.

استاد دانشگاه و مشاور عالی حزب ندای ایرانیان با تاکید بر اینکه رقبای شما  با سیاست های خود در جهت تحکیم مبانی اصلاح طلبی گام بر می دارند تصریح کرد: اشتباهات رقبای شما آنقدر اظهر من الشمس است که شما می توانید بارفتار درست خود دربازیهای سیاسی پیروز شوید.

نقیب زاده با بیان اینکه سازماندهی حزب تنها منوط بر اساسنامه آن نیست، افزود: البته ذات حزب اساسنامه آن است اما برخی احزاب مانند احزاب کمونیستی و یا سازمان مجاهدین خلق هیچگاه نمی توانند خدمتگزار دموکراسی باشند چون در بطن اساسنامه آنها دیکتاتوری وجود دارد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه از کسانی که هر جا سفره ای پهن باشد حضور پیدا می کنند دوری کنید خاطرنشان کرد: من به شما توصیه می کنم برای استقلال حزب حق عضویت بگیرید چرا که مشخص می شود در این حزب هر کسی که می خواهد فعالیت کند باید پول دهد.

استاد دانشگاه و مشاور عالی حزب ندای ایرانیان حزب را ماشین شهروندبازی دانست و ادامه داد: در حزب افراد بی تفاوت وارد و شهروند حساس خارج می شوند.

وی با اشاره به علت شکست اصلاح طلبان در مقطع سال ۸۴ گفت: علت اینکه اصلاح طلبان نتوانستند با یک پایگاه اجتماعی فراگیر قدرت را به دست بگیرند این بود که رقیب اصلاح طلبی بسیار فعال بود اما در ستاد آقای هاشمی فقط چند روشنفکر نشسته بودند که فعال هم نبودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  باید از ساده لوحی، ساده انگاری و شعر و شاعری در عرصه سیاسی پرهیزکرد زیرا سیاست جای این مسائل نیست وباید از بازی خوردن و حاشیه سازی ها نیز پرهیز کرد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین