|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۵
کد خبر: ۳۸۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
مرکز غیر قانونی اقامتی میان مدت ترک اعتیاد خدابنده به دلیل عدم دریافت مجوز پلمپ شد
به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، رییس بهزیستی شهرستان خدابنده با اعلام این خبر گفت: طی بازدیدی با حضور نیروی انتظامی، سپاه ناحیه خدابنده، شبکه بهداشت و درمان و اماکن، یک مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد که به صورت غیر قانونی و بدون داشتن مجوز فعالیت می کرد، پلمپ شد و دو مرکز دیگر نیز اخطار و مهلت 48ساعته برای دریافت مجوز گرفتند.

عصمت نصیری قیداری اظهار کرد: عدم آگاهی از فعالیت مراکز ترک اعتیاد، موجب مراجعه بسیاری از خانواده ها به مراکز غیر مجاز و پذیرش معتادین در آنها شده است.

وی به هزینه های بالای مراکز غیر مجاز اشاره و اظهار کرد: این مراکز به دلیل فعالیت غیر قانونی از روشهای غیر معقول و در فضایی نامناسب خدمات ترک اعتیاد را ارایه می کنند.

نصیری قیداری ادامه داد: بهزیستی از مراکز ترک اعتیاد دارای مجوز حمایت می کند و ارایه یاری برگ، از جمله خدمات این سازمان به منظور کمک به بهبود و ترک اعتیاد معتادین است.

رییس بهزیستی شهرستان خدابنده از اعتیاد به عنوان یک بیماری نام برد و گفت: جامعه نمی تواند نسبت به معتادین در حال ترک بی تفاوت باشد، بلکه با یاری رساندن و تشویق آنها برای داشتن جامعه ای سالم تلاش می کند.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که برای ترک اعتیاد مراجعه می کنند اغلب فاقد شغل و مهارت هستند ولی می توانند پس از گذشت 18 ماه از زمان ترک اعتیاد، مهارت و آموزشهای لازم را از فنی و حرفه ای برای ورود به بازار کار کسب کنند.

نصیری قیداری اضافه کرد: مراجعان به این مراکز پس از ترک اعتیاد می توانند با مراکز درمانی در ارتباط باشند و در جلسات مشاوره و گروه درمانی شرکت کنند.

وی اظهار کرد: هم اکنون یک مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد دارای مجوز با ظرفیت پذیرش 50 نفر در سطح شهرستان خدابنده و زیر نظر بهزیستی فعال است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین