|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۳۸۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۷
روحانی با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی قول داده است که قطعه دوم این آزاد راه از مشهد تا نیشابور انجام شود، ابراز امیدوار کرد که هرچه سریعتر این آزاد راه تکمیل و برای استفاده دراختیار مردم قرار گیرد.
رییس جمهوری اسلامی با بیان اینکه اساس کار دولت واگذاری کارها به مردم است، گفت: برای رسیدن به استقلال و رونق اقتصادی، رفاه مردم و اشتغال جوانان، راهی جز توسعه نداریم و این توسعه باید جامع و در همه ابعاد اقتصادی ، فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح قطعه نخست طرح آزاد راه حرم تا حرم که از قم تا گرمسار به طول ۱۵۲ کیلومتر احداث شده،افزود: اساس کار دولت در حوزه اقتصاد واگذاری کارها به مردم است و رهبر معظم انقلاب بارها تاکید داشته اند که باید کارها به مردم واگذار شود که دولت نیز دراین راستا حرکت خواهد کرد.

وی درادامه گفت: امروز برای ملت ایران، به ویژه برای سه استان تهران ، قم و سمنان که در مسیر این آزاد راه قرار دارد و در نهایت خراسان رضوی نیز به این مسیر متصل خواهد شد، روز مبارکی است.

وی با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی قول داده است که قطعه دوم این آزاد راه از مشهد تا نیشابور انجام شود، ابراز امیدوار کرد که هرچه سریعتر این آزاد راه تکمیل و برای استفاده دراختیار مردم قرار گیرد.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود، توجه به بحث توسعه کشور را با اهمیت خواند و گفت: اگر دراین کشور رفاه اقتصادی و برای جوانان اشتغال می خواهیم ، اگر رونق اقتصادی را مدنظر داریم، راهی جز توسعه وجود ندارد.

وی افزود: البته در مقابل توسعه اقتصادی ، توسعه فرهنگی و سیاسی هم لازم است که صورت گیرد، منتهی کشور را باید به دست مردم بدهیم.

وی ، گفت: دولت باید به نظارت ، هدایت و اتصال بخش های غیر دولتی بپردازد، اگر دولت بخواهد که خودش برنامه ریزی و اجرا کند خیری در آن نیست.

روحانی افزود: دولت باید کم کم راهها را هموار کند و از سوی دیگر کارها را رها و به دست مردم بسپارد و مشکلات مربوط به بروکراسی دولتی را حل نماید تا کارها در دست مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: ما به فعالیتهای بخش های غیر دولتی و خصوصی ارج می گذاریم، ما باید در مسیری قرار بگیریم که بخش خصوصی خودش آزاد راه بسازد، عوارض بگیرد و دولت نیز تنها اولویت ها و برنامه ها را مشخص کند.

رییس جمهوری خواستار فعال شدن بخش های خصوصی شد و در این زمینه به بانکها توصیه کرد که سرعت عمل بیشتری برای حمایت از سرمایه گذاران داشته باشند.

روحانی افزود: بخش خصوصی باید احساس کند که همه حامی آنها هستند.

وی با اشاره به اینکه دولت و مجلس به تنهایی نمی توانند کارهای کشور را پیش ببرند، گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم لبخند را بر لبان مردم و رضایت خداوند را بدست آوریم.

وی با تقدیر از همه کسانی که در ساخت این آزاد راه تلاش کردند از جمله قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: جوانان کشور در سالهای جنگ تحمیلی افتخارات بزرگی را کسب کردند و امروز آن عزیزان با کوله باری از تجربه در میدان سازندگی تمام توان خود را به کار گرفته اند. ک/3
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین