|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۳
کد خبر: ۳۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
به منظور بررسی دقیق این موضوع ماهنامه انشا و نویسندگی با حمایت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی نشست تخصصی پیامک و زبان فارسی را برگزار می‌کند.
نشست تخصصی پیامک و زبان فارسی روز یکشنبه دهم اسفندماه توسط ماهنامه انشا و نویسندگی و با حمایت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در سالن اندیشگاه کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

 در خبر برگزاری این نشست عنوان شده است: حدود 20 سال است که از تکنولوژی ارسال پیامک می‌گذرد و استفاده از خدمات پیام کوتاه در بین مردم از محبوبیت زیادی برخوردار است. از آن زمان تاکنون سالانه میلیاردها پیامک رد و بدل می‌شوند و نوجوانان و جوانان برای نوشتن پیام کوتاه زبان خاص خودشان را دارند، این امر موجب شده است که کارشناسان زبان و ادبیات بیم آن را داشته باشند که استفاده از این زبان خاص به تنزل سطح زبان و مهارت‌های نگارش منجر شود.

به منظور بررسی دقیق این موضوع ماهنامه انشا و نویسندگی با حمایت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی نشست تخصصی پیامک و زبان فارسی را برگزار می‌کند.

دکتر حسن ذوالفقاری استاد دانشگاه تربیت مدرس و مدیر گروه آموزش فرهنگستان زبان و ادب فارسی دبیری علمی این برنامه را به عهده گرفته است. همچنین دکتر محمدرضا سنگری استاد دانشگاه، دکتر محمود اکرامی‌فر معاون سردبیر روزنامه جام جم، علی‌اصغر ارجی عضو هیات علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و جمعی دیگر از صاحب‏‌نظران دیدگاه‏‌های خود را در خصوص تاثیر پیامک‏‌ها بر زبان فارسی بیان می‌کنند.

حضور علاقه‌مندان در این نشست آزاد است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین