|
|
امروز: پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۳۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۰
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: مشارکت همراه با توانمندسازی، سیاست کلی معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در دولت تدبیر و امید است.
محمود گلزاری شامگاه سه شنبه در همایش توانمندسازی سمن های جوان کشور (منطقه ای) در کرمان افزود: دوره های توانمندسازی سمن ها نیز با همین رویکرد برگزار می شود.

وی عنوان کرد: ایجاد زمینه های توانمندسازی حمایتی، آموزشی، نظارتی و مشورتی در رویکردهای دوره های توانمندسازی سمن ها مورد توجه قرار دارد.

گلزاری، اجتماعی بودن را یکی از ویژگی های سرشت انسان ذکر کرد و افزود: انسان به تنهایی و بدون ارتباط با دیگران نمی تواند به زندگی سالم اجتماعی خود ادامه دهد.

وی تاکید کرد: انسان موجودی اجتماعی است و استعدادهای افراد، مهارت ها، یادگیری ها و نیز پاکدامنی، تقوا و خویشتن داری افراد و بسیاری از مسایل انسانی دیگر در جامعه بروز می یابد.

وی خاطرنشان کرد: انزوا و پناه بردن به فضای مجازی و دل خوش کردن به مسایل اینترنتی، مقاومت انسان ها در برابر مسایل را کاهش می دهد.

وی با تاکید بر این مطلب که دو نوع فعالیت اجتماعی در جامعه مطرح است، ادامه داد: یک نوع فعالیت اجتماعی بر مبنای کارهای خیر و ایجاد زمینه رشد و تعالی جامعه و نوع دیگر کشاندن جامعه به سوی ورطه نابودی است که قرآن کریم تاکید دارد که باید به فعالیت های اجتماعی خیر و کمک به دیگران توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین یافته های روانشناسان، فعالیت های اجتماعی بدون منفعت و خیریه، سلامت انسانی افراد را بالا برده و بهره های اجتماعی متفاوتی را به دنبال دارد.

گلزاری بیان کرد: در فعالیت های اجتماعی باید کمک بی منت به مردم و افزایش معنویت را همواره مد نظر قرار داده و از گناه و شریک شدن در دشمنی خودداری کنیم.

وی خطاب به دبیران و اعضای فعال سمن های جوان کشور، گفت: شما تمرین مدیریت می کنید و در مسایل اجتماعی باری از دوش مردم بر می دارید.

وی افزود: بعد از توحید، هیچ کاری در نزد خداوند محبوب تر از خدمت به مردم نیست.

وی بیان کرد: افرادی که بدون مشارکت اجتماعی آرام آرام، وارد عرصه مدیریت می شوند یا زود خسته می شوند و یا خدای ناکرده به ورطه گناه کشیده می شوند.

وی اخلاص، آگاهی و علم، شکیبایی و صبر را از شروط اصلی کار در حوزه های اجتماعی برشمرد.

این آیین با حضور دبیران و اعضای فعال سمن های جوان هشت استان کشور برگزار شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین