|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۳۸۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹
وضعیت نامناسب جوی برای دومین روز پیاپی پرواز هواپیماها را به فرودگاه بین المللی بجنورد مرکز استان خراسان شمالی لغو کرد.
عصر امروز سه شنبه نیز به علت وضعیت نامناسب جوی پرواز ساعت 12.30 دقیقه شرکت هواپیمایی آسمان به فرودگاه بین المللی بجنورد لغو شد

مدیرروابط عمومی فرودگاه بین المللی بجنورد مرکزاستان خراسان شمالی گفت: وضعیت نامناسب جوی و کاهش سطح دید، برای دومین روز متوالی باعث لغو پروازهای تهران- بجنورد به فرودگاه بین المللی این شهر شده است.

محمد ساکنی روز سه شنبه در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: فرودگاه بجنورد آشیانه پروازی شرکت های هواپیمایی نبوده و تمام پروازهای هفتگی این فرودگاه ابتدا از تهران به بجنورد انجام می شود.

وی اضافه کرد: وضعیت نامناسب جوی در تهران و یا بجنورد باعث می شود که برخی از پروازها به دلیل کاهش سطح دید خلبان از تهران انجام نشود و این روند لغو پرواز بجنورد را نیز به دنبال دارد.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی بجنورد گفت: برخی اوقات نیز با وضعیت مناسب جوی در تهران پرواز به مسیر بجنورد انجام شده، ولی کاهش دید در حوالی فرودگاه بجنورد به دلیل وضعیت نامناسب اجازه فرود را نداده که پرواز به اجبار به تهران باز می گردد.

ساکنی در مورد نصب دستگاه آییلس( هدایتگر هوشمند) در فرودگاه بین المللی بجنوردگفت: کار نصب آییلس از ماه گذشته در فرودگاه بین المللی این شهر آغاز شده اما، وضعیت نامناسب جوی روند کار را با تاخیر مواجه کرده است.

وی افزود: با نصب این دستگاه در فرودگاه بین المللی بجنورد شرایط نشست و برخاست هواپیما در وضعیت نامناسب جوی به خصوص کاهش دید و شب فراهم می شود.

هم اکنون سه شرکت هواپیمایی ماهان، آسمان و اترک در شش روز از هفته پروازی را از تهران به بجنورد دارند و کار جابجایی مسافران را انجام می دهند.

پیش بینی می شود با تکمیل طرح توسعه فرودگاه بجنورد تا پایان سالجاری روزانه دو پرواز از این فرودگاه به سمت پایتخت انجام شود.

نبود پرواز روزانه از فرودگاه بین المللی بجنورد باعث شده تا سفر مدیران ارشد دولتی به این استان کاهش چشمگیری داشته باشد و با گذشت 16 ماه از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید تنها سه تا چهار وزیر کابینه یازدهم به استان خراسان شمالی سفر کرده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین