|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۴
کد خبر: ۳۸۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲
مرحله یک هشتم پایانی رقابت‌های لیگ قهرمانان امشب با دیدارهای یوونتوس_ دورتموند و منچسترسیتی_ بارسلونا پیگیری می‌شود.
به نقل از فرانس پرس؛

یوونتوس - دورتموند
یوونتوس و بورسیا دورتموند امشب در حالی دیدار مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان را مقابل یکدیگر انجام می‌دهند که بسیاری آن را یادآور بازی فینال ۱۹۹۷ میان این 2 تیم می‌دانند.
 
اولین مرتبه‌ای که یوونتوس و دورتموند مقابل یکدیگر قرار گرفتند،‌‌ همان بازی فینلا لیگ قهرمانان سال ۱۹۹۷ بود که در تورین برگزار شد. در آن بازی دورتموند به پیروزی رسید و نخستین قهرمانی خود در این رقابت‌ها را جشن گرفت. اما طی ۱۸ سال گذشته دیگر دورتموند نتوانست این عنوان را تکرار کند. البته یوونتوس تاکنون ۲ مرتبه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرده است. یوونتوس از سال ۲۰۰۶ تاکنون نتوانسته به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان صعود کند و برای آنان پیروزی در برابر دورتموند از اهمیت بالایی برخوردار است. شاگردان ماسیمیلیانو آلگری طی ۱۰ بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان که میزبان بودند، بدون شکست باقی ماندند. عملکرد یوونتوس در ۱۵ بازی قبلی انجام شده در لیگ قهرمانان کسب ۸ پیروزی، ۶ مساوی و یک شکست بوده است. آمار یوونتوس در بازی‌های خانگی مقابل حریفانی از بوندسلیگا ۱۴ پیروزی، ۲ تساوی و ۵ شکست بوده است. بوفون تنها بازیکن یوونتوس است که در پیروزی قبلی این تیم مقابل یک تیم‌ آلمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۰۵_۲۰۰۶ حضور داشته است.
تیم بورسیا دورتموند برای سومین سال متوالی به مرحله یک هشتم پایانی راه می‌یابد. دورتموند در ۷ بازی انجام داده این فصل لیگ قهرمانان ۵ مرتبه به پیروزی رسید و هرچند در بوندسلیگا نتایج خوبی کسب نکرد، اما در لیگ قهرمانان اروپا نمایش قابل قبولی از خود ارائه داد. دورتموند آخرین مرتبه که در ایتالیا به پیروزی رسید به جام یوفا سال ۲۰۰۸_۲۰۰۹ بر می‌گردد. در آن زمان ۲ بر صفر مقابل اودینسه به پیروزی رسید.

نکات خواندنی دیدار یوونتوس - دورتموند:

لیخت اشتایگر، آلوارو موراتا و پوگبا دوران محرومیت خود را پشت سر گذاشته و در بازی امشب حضور دارند.
یوونتوس در ۴۶ بازی خانگی گذشته خود در تمامی رقابت‌ها بدون شکست بوده و آخرین شکست آن‌ها به بازی ۱۰ آوریل ۲۰۱۳ مقابل بایرن مونیخ مربوط می‌شود.
پوگبا بر‌ترین بازیکن یوونتوس در ماه ژانویه انتخاب شد.
دورتموند در انتهای جدول رقابت‌های بوندسلیگا دارنده رتبه هفتم است.
رویس بهترین بازیکن دورتموند اخیرا قراردادش را با این باشگاه تا سال ۲۰۱۹ تمدید کرده است و چند روز پیش در مقابل منز گلزنی کرد.
دورتموند در جریان تمرینات آماده سازی فصل زمستان ۲ دیدار تدارکاتی انجام داد که در یک مورد پیروز شده و در دیگری به تساوی رسید.

*منچسترسیتی - بارسلونا

این دومین سال متوالی است که دقیقا در مرحله یک هشتم پایانی 2 تیم سیتی و بارسلونا مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. مانوئل پیگرینی مایل است شکست تحقیرآمیز ۴ بر ۱ در نیوکمپ را امسال جبران کند.‌‌ همان شکست باعث شد بارسلونا به یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان سال گذشته صعود کند، اما در آن مرحله مقابل اتلتیکومادرید شکست خورد. بارسلونا با سکب ۱۵ امتیاز از مرحله گروهی صعود کرد، اما سیتی در گروه خود دوم شده بود.
 
منچسترسیتی اختلاف امتیاز خود با چلسی به عنوان تیم صدرنشین جدول لیگ بر‌تر انگلیس را به ۵ رسانده و با توجه به پیروزی پرگل این هفته قمابل نیوکاسل روحیه بهتری نسبت به بارسلونا دارد. تیم‌ آلگری این هفته شکست یک بر صفر مقابل مالاگا را تجربه کرد. منچسترسیتی تاکنون نتوانسته از مرحله یک هشتم پایانی صعود کند، حال آنکه بارسلونا برای ۷ سال متوالی به مرحله یک چهرام پایانی صعود کرده است. اگر بارسلونا بتواند هشتمین صعود متوالی خود به یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان را رقم بزند. رکورد رئال مادرید با ۷ حضور متوالی در این مرحله را پشت سر می‌گذارد.
 
پیگرینی از وضعیت فعلی تیمش رضایت داشته و معتقد است آن‌ها اوضاع بهتری نسبت به لیگ قهرمانان سال گذشته دارند، زیرا سال قبل بازی‌های فشرده و سنگینی را پشت سر گذاشتند و در دیدار مقابل بارسلونا خسته بودند، اما بازی امسال با آرامش بیشتری برگزار می‌شود، زیرا تعداد دیدارهای سیتی در ماه ژانویه کم و محدود بوده و آنچنان خسته نیستند.
مسی، نیمار و سوارز هرسه مهاجم گلزن بارسلونا در شکست یک بر صفر مقابل مالاگا حضور داشتند و هیچکدام نتوانستند کاری از پیش ببرند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین