|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۶
کد خبر: ۳۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
ابوی ادامه داد: آخرین نرخ تورم 15 درصد اعلام شده است ولی ما تورم اسمی را نمی پذیریم زیرا قیمتهای کف بازار و سفره‌های کارگری چیز دیگری می‌گوید.
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با بیان اینکه احتمال موکول شدن جلسه تعیین دستمزد به فروردین ماه سال آینده بعید است، گفت: نمایندگان کارگران در شورای عالی کار تلاش می‌کنند تا جای ممکن حداقل مزد کارگران در سال آینده افزایش یابد.

هادی ابوی با اشاره به لغو جلسه رسمی امروز شورای عالی کار گفت: این جلسه به دلیل عدم حضور وزیران اقتصادی لغو شد ولی رایزنی‌ها میان دو گروه کارفرمایی و کارگری در حال انجام است.

وی افزود: کارفرمایان منکر این قضیه نیستند که حقوق و دستمزد فعلی کارگران پاسخگوی نیازهای معیشتی آنها نیست اما اعلام می‌کنند که توانایی پرداخت دستمزد بیشتر را ندارند و دولت باید سهم خود را بپذیرد و به وظیفه خود در قبال کارفرمایان و کارگران عمل کند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور درباره برخی نگرانی‌ها از طولانی شدن جلسات دستمزد شورای عالی کار گفت: بر اساس رویه‌ای که از دیرباز وجود داشته رقم دستمزد تا قبل از پایان سال به تصویب می‌رسد و احتمال موکول شدن آن به فروردین ماه بعید است مضاف بر اینکه نمایندگان کارگری هیچگاه در مقابل عمل انجام شده قرار نگرفته‌اند و همواره با اتفاق نظر میان سه تشکل کارفرمایی، کارگری و دولت بر مبنای نظام چانه زنی و رایزنی رقم دستمزد را تعیین کرده‌اند.

ابوی ادامه داد: آخرین نرخ تورم 15 درصد اعلام شده است ولی ما تورم اسمی را نمی پذیریم زیرا قیمتهای کف بازار و سفره‌های کارگری چیز دیگری می‌گوید.

وی تصریح کرد: نمایندگان کارگران در شورای عالی کار تلاش می‌کنند تا جای ممکن میزان دستمزد را بالا ببرند تا زندگی کارگران کم دغدغه‌تر و آسوده‌تر شود و در عین حال بر لزوم توجه به هر دو تبصره یک و دو ماده 41 قانون کار تاکید دارند.

در جلسه گذشته شورای عالی کار افزایش پایه سنواتی کارگران از 500 تومان در روز به 1000 تومان به تصویب رسید و به این ترتیب ماهیانه 15 هزار تومان به پایه سنواتی کلیه کارگران قراردادی و رسمی افزوده شد.

همچنین شورای عالی کار در دویست و چهلمین جلسه خود، پیشنهاد افزایش کمک هزینه مسکن کارگران در سال ۱۳۹۴، از ماهیانه ۲۰۰۰۰۰ ریال به ماهیانه ۴۰۰۰۰۰ ریال را تصویب کرد که هم اکنون در هیات وزیران در حال بررسی است و در صورت تصویب از فروردین ماه سال آینده اجرایی خواهد شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین