|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۳۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
مدیرعامل جدید راه‌آهن اعلام کرد: فعلا نرخ بلیت قطار آزاد نمی‌شود چراکه همه کمک‌ها در آزاد‌سازی نرخ‌ها خلاصه نمی‌شود بلکه باید حق دسترسی به شبکه ریلی افزایش یابد و این منوط به آن است که از سرمایه‌ها استفاده شود.
محسن پور‌ سید آقایی امروز در مراسم معارفه خود به عنوان معاون وزیر راه و شهرسازی مبنی بر زمان اجرایی‌ شدن پروژه برقی‌کردن راه‌آهن تهران - مشهد و طولانی شدن مدت اجرای آن گفت: قرار‌داد اولیه‌ پروژه برقی‌کردن راه‌آهن تهران - مشهد واقع‌بینانه نیست و قابلیت اجرا ندارد.

وی توضیح داد: این قرار‌داد بدون مطالعات کافی منعقد شده و در قالب قرار‌داد BOT بوده که ۳۹ ساله است اما به اعتقاد من منطق اقتصادی ندارد و باید مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان در این باره نظر داد.

پورسید آقایی ابراز امیدواری کرد در این دولت راه‌آهن به جایگاه واقعی خود برسد چون در تمام سال‌های گذشته جایگاه واقعی خود را نداشته است لذا باید انقلابی در بخش ریلی ایجاد شود تا هر ایرانی افتخار کند که با قطار سفر می‌کند.

وی از بخش خصوصی برای کمک به این حوزه یاری طلبید و گفت: برای تحول در اقتصاد حمل‌ و نقل ریلی برنامه‌های خاصی مدنظر است که البته این موضوع به قوانین جدیدی نیاز دارد و مجلس باید کمک کند تا منافع حاصل ازحمل‌ و نقل ریلی از نظر صرفه‌جویی سوخت به این بخش اختصاص یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که توسعه‌ حمل‌ و نقل ریلی به کاهش تصادفات می‌انجامد، گفت: کامل‌کردن خصوصی‌سازی در اولویت من است و حتما باید مدیران بخش خصوصی در جلسات تصمیم‌گیری‌های راه‌آهن حضور داشته باشند و از آنها برای شرکت در کارگروه‌های مختلف دعوت خواهم کرد.

وی درباره‌ آزاد‌سازی نرخ‌ها در بخش بار و مسافر گفت: فعلا آزاد‌سازی نرخ بلیت از اولویت‌های من نیست و همه کمک‌ها در آزاد‌سازی نرخ‌ها خلاصه نمی‌شود بلکه باید حق دسترسی به شبکه ریلی افزایش یابد و این منوط به آن است که از سرمایه‌ها استفاده شود.

مدیر عامل جدید راه‌آهن با بیان این‌که صنعت ریلی کشور به تدریج در حال بهبود است که این مولفه باید سرعت گیرد، افزود: قطار سریع‌السیر یکی از موضوعاتی است که باید به آن در این دولت توجه شود و سرعت در حمل‌ و نقل ترانزیتی افزایش یابد.

پور سید آقایی گفت: تمام قطعات لوکوموتیو ایمن در ایران ساخته می‌شود و من حتما از ساخت داخل در این حوزه حمایت می‌کنم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین